~~~~~~~~~~~~~~~

24 Ocak 2024

Sorunsallık Denklemi

Gözlerin gözlerimle aşka tutuşsa, deniz kokardı ruhum. Ellerim kaybolsa avuçlarının ortasında kuşlar yuva yapardı göğsümün içine. Ah o ellerin, nasıl da çok sevmiştim ben! Söyleyemedim, söyleyemediğim onca duygu gibi. Şu an yanımda olsan neler söylerdim sana diye düşünüyorum. Susup kalır mıydım yine gözlerine bakınca yoksa şakır mıydım kuşlar gibi ellerin tavaf ederken yüzümün her köşesini? Mesela sadece seni de değil, tutup beni de anlatır mıydım sana? Yaralı çocukluğumu, tamam edemediğim yapboz parçası boşluklarımı? Mesela köşe başlarını tutmuş çiçekçilere neden küs olduğumu, ağaçların bir zamanlar sadece bir ağaç değil bana nasıl yuva olduğunu, anlatır mıydım? Ay ışığının aydınlattığı bir gecede dizlerine bıraktığım başım hafifler miydi içindekileri döküversem oracıkta sana, bilmiyorum. Bilecek kadar artık vaktim de kalmadı. Biz neden vardık, neden yok olduk, kimdik, neydik sorularıyla da boğuşmuyorum. Biz seninle bir deniz kenarında neden hiç kağıt helva yiyemedik, bir dönme dolaba binip neden yıldızlardan bir dünya dolusu şekiller çizmedik, çimenlere uzanıp bulutlara neden merdiven dayamadık, neden iki patates bir sulu boya alıp saçma patates baskıları yapmadık gibi daha ciddi konularım var benim. Bir de her gece uyutmaya, her gündüz avutmaya çalıştığım şu huysuz hasretlik..

Hamiyet Akan

28 yorum:

  1. Bir esinti ve zaman zaman bir fırtına; yaşamı duyumsayan,tanımlayan değerli sözcükler,çalışma;kutluyorum..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel gercekten yürekten dökülmüş kelimeler ince ince..🥰

    YanıtlaSil
  3. Çocuk24/1/24

    Köşe başını tutmuş çiçekçilere küs olacak kadar şiirimsi ve hassas duygulu cümleler..

    YanıtlaSil
  4. Kalemine sağlık canım
    Sen hep yaz olur mu? Ne olursa olsun, neyi olursa olsun hep yaz, hiç susmasın kalemin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Aslı'cım. Ben susturmaya çalışsam da susmuyor zaten..

      Sil
  5. Yüzüme denizden esen rüzgarda, ay ışığında o ılık yaz akşamında okur gibi hissettim. Ne güzel. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissettirebilmişim ne mutlu bana. Ve çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Adsız24/1/24

    yine zariflik akıyor ruhunun ince, filiz vermiş sonrada ayaz yemiş dallarının meyvesi satırlarından Hamiyet Akan

    YanıtlaSil
  7. Duygu yoğunluğu olduğu kadar zekice yazılmış kalemi tebrik ediyorum. Gönlünüze, kaleminize, beyninize sağlık olsun Hamiyet Hanım.
    Mutlulukla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nazlı Hanım. Yüzünüzden gülücük, kalbinizden sevgi eksik olmasın.

      Sil
  8. hasretlik çok zor, ulaşmak isteyip de ulaşamamak... yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyordu Nazım:
      "...Aramızda yüz yıllık zaman
      Yol yüz yıllık..."
      Bazen böylesine uzundur hasretlik bitmez.
      Teşekkürler Mavim

      Sil
  9. Kaleminize fikri dimağınıza sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

      Sil
  10. Adsız25/1/24

    bu çağrılar cevapsız kalmamalı sözcükler böyle boynu bükük olmaz Hamiyet Akan olmamalı!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çaresi olmayan, cevabı bulunamayan durumlar vardır. Bu çaresizliği Ahmed Paşa Elimden ne gelir gazelinde şöyle anlatır:
      "Kıldı aşkın beni âvâre elümden ne gelür
      Düşdüm ol zülf-i siyeh-kâra elümden ne gelür" Günümüz Türkçesi ile: (Aşkın beni perişan etti, elimden ne gelir. O günahkâr zülfe düştüm/kapıldım, elimden ne gelir.)
      ...
      "Dil ü cân derdine çün çâre hemân ölmek imiş
      Öleyin derd ile nâ-çâr elümden ne gelür" Günümüz Türkçesi ile: (Gönül ve can derdine tek çare ölmek olduğuna göre dert ile çaresizce öleyim, elimden ne gelir.)

      Sil
  11. Ne güzel yazmışsınız. Birçok duygu ve anlam yüklü. Kaleminize sağlık. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Yüzünüzden gülücükler eksilmesin :)

      Sil
  12. Biz seninle bir deniz kenarında neden hiç kağıt helva yiyemedik. Ben bu ciddi konuları sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişinin basit gördüğü aslında ciddi konular bunlar. Sevdiğinize de ben sevindim.

      Sil
  13. bu özlemek denen şey çok fena bişey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyordu Afşar Timuçin: "Özlem öyle bir şey ki, zaman zaman kendi kendinin çılgını kılar durmuş oturmuş eski akşamları bile"
      Mutlu pazarlar Deep :)

      Sil
  14. Merhabalar.
    Türkçe 'de bir matematik dili olduğuna göre, yazınızı doğrudan matematik diliyle şöyle özetlemek istiyorum:

    Çözümü belli olmayan, çözüm yolu bilinmeyen koşullu olarak denk olan iki önerme karşısında elde edilen yeni önermeyi ele alarak yarım kalmış sevdaya olan hasreti geceleri uyutmaya, gündüzleri avutmaya çalışan aşıkın maşuka olan serzenişidir.

    Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Sağlıkla ve mutlu kalın.
      Saygılarımla

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net