~~~~~~~~~~~~~~~

21 Ocak 2024

Sen Sağır Kaldığından Beri Ben Dilsizim



Sana sarılamamak nasıl acıtıyor canımı bilir misin sen? Kimsenin uğramadığı kenar mahalle yetimhanesinde soğuk taş duvarların ortasındaymışçasına iki büklüm kalmış şu bedene tıkıştırılmış bir kalp taşıyorum içimde, üşüyorum. Sana sarılamayan kollarım kendi kendime dolanırken dünyada milyarlarca insan sarılıyor sevdiklerine. Ben selam durmuş fakir avuntusu mucizeler bekliyorum milyonda bir ihtimalle olur belki diye. Bu olsa olsa nergis olacağını sanan ısırgan otunun beklentisidir. Bir de dilim sussa kalemim susmuyor, yüreğim canıma okuyor. Şu şehirde yürüyeceğim yol kalmayınca düştüğüm başka şehirlerin yolları da yetmiyor artık bana. Oyalayamıyorum kalbimi sensizliğin boş uğultusunda. Seni sevmelere bir türlü tövbekar olmayı beceremiyorum. Geçen nabzıma baktı doktor nabzım dakika da yüz bin kere sen diye atmış. Şah damarımdan bile yakınken bu saçma uzaklığın cevabı yok lügatımda. Doktor da bunun çaresi henüz yok dedi tıpta. Kimselerin duymadığı cümleler biriktirdim sana, duymayı asla beceremediğin. Ben zaten ne beni sana, ne seni sana anlatabildim. İşte cebelleşip duruyorum anlatamadıklarımın ıstırabıyla. Sen sağır kaldığından beri ben dilsiz kaldım. Ayna satmaya çalışıyorum şimdilerde inip körler pazarına. Her sabah çiçeklerimin yanacağını bile bile inadına çiçek açıyorum senin yalancı baharında. Hiçbir kelime seni düşünürken, seni özlerken yüreğimin aldığı hali yetmiyor anlatmaya. Hep bu yüzden Kadıköy sahilinde kuşlar yere düşmeden ölüyorlar göklerde..

Hamiyet Akan

16 yorum:

  1. Adsız22/1/24

    Ve yıllar öncesinde Ü. Yaşar dediki
    Yalan dünyada gürültülü yaşadım, sessizce ölüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, Ümit Yaşar Oğuzcan'ın anlam ve sevda yüklü şiirleri beni benden hep almıştır.

      Sil
  2. Kalemine sağlık can içim.

    YanıtlaSil
  3. Nuray22/1/24

    Hani küçükken seneyede giyersin diye büyük alınan kıyafetler gibi üzerime benim oturmadı büyük geldi hayat.bu kader hiç yakışmadı sanki diyemedim, sustum, kimsede duymadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzücü...Bazen kimselerin duymadığı bir hayat maalesef yaşanıp bitiyor. Nuray Hnm, kalbinizden geçen tüm güzellikler sizinle olsun.

      Sil
  4. Kaleminize yüreğinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  5. Sana sarılamayan kollarım kendi kendime dolanırken dünyada milyarlarca insan sarılıyor sevdiklerine. Güzel cümlelerden biri de buydu. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

      Sil
  6. oyyy çok etkileyici metaforlar var :) bir dee, dün akşam ısırgan otu yapıp yedim ayrıcana :) çok yıkamak gerekiyor :) soğan yağ kavurcaan sonra yumurta :) bir dee kimse böyle özlemesin amaniin çok zor insanın kalbi çok ağrıır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeep Deep (: Sen var ya sen, acayip bişeysin biliyosun di mi (: Ne kadar üzgün olsam da gelip bir yorum yapıyorsun en bol gülücüklüsünden ve gülümsetiyorsun(: Bu arada yemeğin afiyet olsun da dur bak aklıma ne geldi. Eminim yemek olarak lezzetlidir ama benim tadımım pek hoş olmadı kendileriyle(: Bundan 8 yıl kadar önce doğada yürürken ısırganların olduğu yeri görmeyerek ayağımın kaymasıyla tam ortalarına düştüm. Sonrasını tahmin edersin :)))))

      Sil
  7. Çocuk (kalemhanem.blogspot.com)24/1/24

    Göklerde ölmüyor Kadıköy sahilindeki kuşlar, hepsi birer birer huzuru buluyorlar.. Huzuru bulmuş olan ölebilir mi ki..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölürler ama bu ölüm herkesin bildiğinden öteye âsûde bir bahar ülkesine kanat çırpmaktır.

      Sil
  8. İnsanın kendinden satırlar bulduğu her yazı, her şiir iç dünyada fırtınalar estiriyor. Bazen ılık bir bahar rüzgârı gibi, bazen kış ayazı gibi. İyi ki ruhsal dünyalar fire vermiyor, umut tükenmiyor...
    Yürekten kaleme dökülen cümleler benim de ta içime aktı, anlara anlam kattı. Duygudaşlık çok özel bir şey.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularda bir araya gelmek inanın paha biçilmez. Çok teşekkür ederim Makbule Hanımcım. Sevgiyle kalınız.

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net