~~~~~~~~~~~~~~~

28 Eylül 2010

Ey Tabip

ey tabip
bakma öyle bana
dinle bak
ne diyeceğim sana

benim mevzilerim var
içine saklanıp
asla korunamadığım
silahlarım var
namlusunu hep
yüreğime doğrultup
kendimi parçaladığım

cephanem sevgi
cephanem umut
cephanem aşk
olmuş ne yarar
benim hep kanayan
yaralarım var

şimdi diyelim
sardın yaralarımı
sanırsın ki kapanacak
sanırsın ki kurşun
namludan bir daha çıkmayacak
gelip canımı acıtmayacak

oysa kurşun
oysa yara
hep orada duracak
ve ne zaman dalsam
o derin sulara
sular hep kana bulanacak

ey tabip
sen bilmezsin yüküm ağır
en iyisi mi
var git sen bildiğin yola
bu yükü taşıyamazsın nasıl olsa

Hamiyet Akan

Resim: Martin Johnson Heade

27 yorum:

  1. Yüreğine sağlık..Nasıl da dokundun yüreğime,dizelerinle..

    YanıtlaSil
  2. ey takip gelirsin ardım sıra ama bilmezsin neler görürüm izimden yürüsün ama bilmezsin o yolda neler çekerim.. en iyisimi sen beni bırak bana usulca matemimin gölgesi yeter..

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Zeliha, seninde yüreğine sağlık. Dilerim ki, yüreğin her daim mutluluğun kapılarını aralasın.

    YanıtlaSil
  4. Mayıs Meleği, öncelikle hoşgeldiniz.
    Ardınızda yürekten akan satırlar bırakmışsınız, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Tabiplerin iyileştirmesi mümkün olmayan gönül yaraları dağlar durur bizi....

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel dizeler Yüreğinize ve yazan ellerinize sağlık
    ziyaretiniz içinde ayrıca teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hamiyet hanım..şimdi ben okudum yüreginizin şiire dökülen seslerini :)Ah bu yüreğimiz ne güzelki sevmenin yükünü bilen yüreklerimiz,sevmenin acıyla vuruluşunu bilen kan kayıplarımız ve yeniden ayakta kalmanın aşka canlılığımız.İşte bu olmalı,tabib neyler gönlümün ilacını bir yüregim bilir yaramı,var git.
    Şiiri yaşatan,sevdiren dizelerinize gönül sesiniz daim olsun

    YanıtlaSil
  8. nasıl dokunaklı yazmışsın canım yine, kalemine, yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Damla damla hüzün döktürmüşsün yine kaleminden. Yüreğine, kalemine sağlık canım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Adsız29/9/10

    Sayın Hamiyet Hanım;
    Bu hafta pazartesi günü sabah saatlerinde buldum sitenizi içinde uzun süre dolaştım. Şiirleriniz yürekten akmış, fotoğraflarınız itina ile hazırlanmış. Bize bu güzellikleri sunduğunuz için teşekkür ederim. Sizi izlemekten büyük keyif almakta olduğumu belirtir, başarılarınızın devamını dilerim.
    Saygılarımla...
    Şevki Duyarlı

    YanıtlaSil
  11. hoşbulduk.. bu güzel satırlara sizin şiiriniz bana ilham oldu asıl böylesi duyguları hissttiğim için ben teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  12. Evet insan kendi yükünü iyi bilir,taşıyacağı kadarını taşır,taşıyamıyacağıda hep yüreğini kanatır.
    Tabib'e güvenmesek de bu konuda Habib sığınmalıyız bence...

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Adsız30/9/10

    Merhabalar,

    Yürekler vardır; ne acılarla yoğrulmuş, ne zorluklara göğüs germiştir. Bu yüreğin yarasını sarmaya her tabip cesaret edemez! Hiçbir tabip te, bu yarayı ben sararım diye kendine güvenmesin!

    Çok güzel bir şiir okudum. Kalemine ve yüreğine sağlık ve mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Ruh ve Mana, o yaralar sonsuza dek sürer gider.

    YanıtlaSil
  15. Utku'nun Annesi, rica ederim.
    Asıl ben teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Puzzle, sevmenin tadına varan, acısınıda tüm hücrelerine kadar tadıyor.

    Sağolasın Puzzle, seninde gönül sesin daim olsun ve o ses, şu dünyaya hep sevgiyi fısıldasın.

    YanıtlaSil
  17. Nilay'cım, sağol canım.
    Seninde yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Güngör'cüm, teşekkürler canım.
    Seninde yüreğine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Şevki Duyarlı, hoşgeldiniz.
    Bloğumun kapısı kelimelerin dostu olan herkese ardına dek açıktır. Ne zaman dilerseniz gelebilirsiniz.

    Sözleriniz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim.
    Bende saygılarımı sunarım.

    YanıtlaSil
  20. Mayıs Meleği, böyle hissettirebilmişsem ne mutlu bana.
    Sevgiyle kalmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  21. Tufan Bey, çok haklısınız. Tabip yaralara derman olamayacaksa ona güvenmek, ondan yardım beklemek boşa...

    Teşekkürler.
    Benden de saygı ve sevgi ile...

    YanıtlaSil
  22. Recep Bey, teşekkür ederim.
    Sizin de yüreğinize sağlık.
    Mutluluk tüm insanlıkla birlikte olsun.

    YanıtlaSil
  23. Şair olmak duyguların isyanını kaleme almaktır,bu becerinin bir bedeli vardır.Yalnızlıkla dost eder insanı, yüreğini titremesi hiç bitmez, taki çöllerden kaktüs çiçekli vahalara süzülene dek, ki, o çiçeklerin de dikenleri vardır:)

    Profilinizde ki yazı şiriniz gibi güzel=))


    "Yarınlarını dünde yaşamaya alışıktı
    yavaş yol almayı seven suskun yüreği...
    sonra birden,
    acımasız bir aşk çaldı, kalbinin keşfedilmemiş kapısını
    bu o'nu çoşturdu
    pusarık yol almaya alışık yüreği
    başladı dolu dizgin koşmaya...

    çabuk giz vurdular ama, birden söyleyiverdi...
    ayılmadan gerçeklere, yalan rüyalar geçti göz pınarlarından
    sadık dost çıkageldi sonra...
    yalnızlığı idi o...
    sıkı tuttu bırakmadı o'nu.
    kucakladı narin bir şekilde
    yavaşça incitmeden
    hüzünlerin kucağına bıraktı tuttuğu yerden.
    sessizce, alıştırarak can yakmadan...
    belki çaresizlikten
    rahattı hüznün kucağında
    ve sadık dost yanı başındaydı
    yüz çevirmemişti o'na
    imgesiz, tüm gerçeklerden öte...

    bu sabah,
    geniş hüzün yatağında
    koynunda yalnızlığı ile uyandı
    ve daha sıkı sarıldı...)"

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Nida, hoş geldiniz.
    Beğeniniz ve ardınızda bıraktığınız satırlar beni çok mutlu etti.
    Ne kadar doğru tespitler, ne kadar içten sözler bunlar; teşekkür ederim.
    Dilerim her daim mutluluk sizinle olsun.

    YanıtlaSil
  25. Nida, sayfanıza bakmak istedim fakat profilinizden blog ana sayfanıza geçecek linki bulamadım :)

    YanıtlaSil
  26. hoşbuldum..
    Takdir edebilmek bana göre bir erdemlik, herkes gönülden söylemez bu cümleleri,geçiştirir yave sözlerle tabi tercihlerine bırakmak lazım bir yerde de.tşk.ler.

    Şu an blogum yok,kendimi ifade tarzmı metinlerdeki cümle kurluşlarında(şimdi olduğu gibi) dolaşarak yaptığımdan ve devrik çumle kurma alışkanlığımı da es geçmediğimden eleştiri aldım,herkesin bir yazım stili vardır bunu kabullenmek gerek,genelde "adsız" lakaplı izleyenler postan ziyade,çümlelerde imlâ hatası gözlemliyor ve bloger konum dışı eleştiriliyor.Benim haksız eleştirilere tahamülsüz bir mizaçım var.)
    Birde iki ay yorum yaptığın bloglarda; yanıt alamıyorsan! Sebebini sorduğunda "benim tarzım bu" diyebiliniyorsa, bu tür düşüncelere yanıtım ("benden bu kadar oldu"). 1 yıl önce adios'tu son sözüm. Doğrusu bu ya çekememezlik te sezinlemiştim.)
    Sizi aydınlattığımı sanıyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Nida, takdir edebilmek konusunda çok haklısın. Ama blogunu başkalarının yüzünden kapatman beni açıkcası üzdü.

    Ben her ne kadar çocukluğumdan beri şiir yazsamda 5 yıl önce blogcu ile başladım blog yazmaya(sonra blogcunun bitmeyen arızalarından bıkıp buraya geçiş yaptım) ve yazmaya başladığım o ilk yıllarda inan bana herkesden ayrı bir ses çıktı. Takdir edildiğim kadar da eleştirildim. Gerek kendi çevremden, gerekse internetten. Kimi dedi; "Sen bir kadınsın nasıl böylesine cesurca yazıyorsun, kimi dedi; devrik cümle kuruyorsun, kimi dedi; orayı öyle değil şöyle yaz, kimi dedi; harikasın" vs. vs. iyisi kötüsü yani anlayacağın her kafadan çok ses çıktı ama iyi eleştiriler kadar kötü eleştirileride kabullenmeyi bildim. Birçok blog yazarı arkadaşım eleştirilere dayanamayıp bloglara zincir vurup bırakıp giderken, ben içimden geldiği gibi yazmaya devam ettim.

    Düşün, eğerki başkalarının sözleriyle hareket etselerdi onlarca şair, yazar sence bugünkü yerlerine ulaşabilirlermiydi. Duyarmıydık isimlerini, okuyabilirmiydik o güzelim şiirleri, duyguları.

    Unutma, önce kendin için yazıyorsun başkası için değil. Yazdıkça ruhun yenileniyorsa, yazdıkça içinde birşeyler harekete geçiyorsa ve yazdıkça ben gibi nefes ciğerlerine doluyorsa sakına bırakma. Şu üç günlük hayatta boşver kimseye aldırma. Yaz yazabildiğin kadar duygularını satırlara. O satırlarında kendi bulanlar olacaktır, seninle aynı şeyleri hissedenler yazdıklarınla nefes alıp vereceklerdir işte bu, bir blog yazarı için en büyük mutlulukdur.

    Başarıyorsan etrafında çekemeyenlerde olacak. Onlara takılıp kalmayacaksın çünkü onlar her yerde var :)Gülüp geç ve yoluna devam et.

    Bu arada belki yorumdaki cevaba bakmayı unutursun diye élla'yada yazdım Nida'nın sayfasına ulaşamıyorum bir bilgin var mı diye :) Çünkü böylesine içten yorum bırakan birinin sayfasındaki duyguları okumak benim için çok önemli.

    Nida'cım, seni tanımaktan dolayı çok mutlu oldum. İnşallah şiirlerini okumakta nasip olur bana :)
    Sevgiler benden de.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net