~~~~~~~~~~~~~~~

27 Nisan 2015

Göçebe Şehrin Efendisi Hakkında


Bildiğiniz üzere bu yılın başında Göçebe Şehrin Efendisi adlı şiir kitabım sizlerle buluştu ve bazı blog arkadaşlarımın kitabım hakkında kendi sayfalarında söylediklerini burada toplamak istedim.  Bu sayfa zaman zaman güncellenecek ve kitabım hakkında yazılanlar burada yer alacaktır.

Destek olan herkese canı gönülden teşekkürlerimi ve en derin sevgilerimi iletiyorum.


"Kızım kitabı eline aldı, bir sayfa açtı, az biraz okudu sonra bir kaç sayfa daha çevirdi onları da okudu derken bir baktım aldı kitabı gitti ve döndüğünde ama bu şiirler harikalar! dedi."

"Güzel yürekli bu insana çok teşekkür ediyorum ve başarısının devamını yürekten diliyorum."

Sessizprenses



"Hamiyet Akan'ı önce sanal alemden, bloğundan tanıdım. Şiir yazmaktaki hızı dikkatimi çekti. Her gün veya günaşırı şiir yazıyor, yayınlıyordu. Sonra kitabının arkasındaki gülümseyen yüzünü, ışıl ışıl bakan gözlerini fark ettim. Aynı zamanda muzip bir bakıştı bu.
İzleyici yorumlarına verdiği cevaplarda içten ve dobra dobraydı. Duygularını ustaca dışa vuran bir insandı.

Kitabı alalı uzun bir zaman oldu. Şiir kitaplarını baştan sona roman gibi okuyamıyorum ben. Bölüm bölüm okuyor, notlar alarak işaretliyor ve geriye dönüşler yaparak tekrar okuyorum. Daha zevkli oluyor. Şiir dolu bir dünyadan da uzaklaşmamış oluyorsunuz. Hamiyet Akan bir kadın şair duyarlılığıyla yazmış şiirlerini.

 O'nun penceresinden dünyaya baktığınızda öncelikle yoğun sevgi görüyorsunuz. Şiirlerinde özlem de var, sitem de, umut da var, endişe de. Hayatın hemen hemen her haline dokunmuş. Ama hemen her şiirinde buram buram dile getirilen bir aşk, bir sevda, bir tutku var. Kitabın adı nereden geliyor diye düşünmüştüm önce. Kitabı okurken bir aşk şiirinde bu sorum cevabını buldu:

"Bedenimin göçebe şehrinde,
Efendilik yapıyor ellerin.
Koşuyor dur durak bilmeden
Kıyı köşe demeden..."
Şiirlerde sade bir dil kullanılmış, rahatlıkla okunuyor. Bazı şiirlerde bir veya birkaç dizeye bir felsefe sığdırılmış. Okuyor ve düşünüyorsunuz:

Çöpçatan (S-63-)
"Nefesim buz tutarken yalnızlık sokağında,
Sensizliğe çöpçatanlık ediyordu hayat.
Ve ne kadar uğraşırsa uğraşsın,
Sensizlik hep bana bir beden büyük geliyordu."
-----------------
Kardelen (son 4 dize)
"Ne yaralarımı bilirsiniz.
Ne de üşüyen ellerimi.
Ben karlar altından,
Güneşe merhaba diyen
Kardelen gibiyim."
-----------------
Hamiyet Hanım şiirlerini bir kadın titizliğiyle ince ince işlemiş adeta; Bazen doğaya bir elma çekirdeğiyle küçük bir dokunuş Düşüş (S-167), bazen sevdiğine çığlık gibi bir sitem-"Şehrin göbeğinde, dağ başı yalnızlığı benimkisi", ve bazen dile getirilen büyük bir sıkıntı...
Mengene ( S-71-)
"Özlemin mengenesinde yüreğim,
Ne nefesim yetiyor ne sesim.
Sıkıştırılmış bir suskunluk bu.
Kol geziyor dört yanımda benliğimin yokluğu.
Bin bir parça puzzle gibiyim.
Ben dediğim parçam kayıp."
----------------------
Kitabının arka kapağında şiirle bağlantısını anlatırken şöyle diyordu Hamiyet Akan arkadaşımız: "Yaşadıkça yazıyorum, yazdıkça nefes alıyorum." Bu derin nefes daha uzun yıllar hep aynı düzende sürsün ve ritmi hiç bozulmasın diliyorum."

Makbule Abalı




"Sevgili arkadaşımızdan bir şiir kitabı bekliyorduk ve geldi de o kitap zaten. Kitap baştan sona bir aşk türküsü gibi. Aşk şiirleri tümü, aşk, ayrılık, özlem, hüzün şiirleri.
Ayrılık ve hüzün çok ancak tatlı bir hüzün bu. Sözcüklerden gelen bir yumuşaklık var. Sert, kötümser şiirler değil. En serti bile gülümsetiyor.

Şiirlerin çoğu hep bir sevgiliye sesleniyor gibi. Hem birliktelik hem ayrılık yaşanmış. Bu sevgili somut da olabilir, soyut da.
Dörtnala Sevgi, Cennet Gülüm, Şiirlerim Kadar Anlayabilseydin Beni gibi vurucu şiirleri var arkadaşımızın. “Anlatılamayan” dediği aşkı belli ki yoğun yaşayan ama iyimser bir yüreğin dizeleri hepsi ve pek sevdiği bazı sözcükler de var, libas, lal, har gibi.

“Demedi Deme”yin ve Göçebe Şehir neymiş Efendisi kimmiş merak edin. Arkadaşımızı ayrıca masum çocuk ruhunu kaybetmediği için de kutlamak gerek çünkü bu az bulunan bir özellik.
“Ne zaman ay ışığı vursa yüzüme, Üsküdar oluyorum” “Kadın olmaktan yorulan/Küçük bir kız çocuğuyum aslında/Pamuk helvaya mutluluk saklayan/Şimdi mutluluk kayıp/Elim yüzüm pamuk helva”

Mükemmel. Herhangi bir şiiri sevdiğinize gönderebilirsiniz yani çok da kullanışlı faydalı şiirler. Bazıları modern bazıları mani bazıları da halk şiiri gibi. Ve hepsi olumlu. İnsancıl ve naif ayrıca.
Not:4/4"

Deeptone



"Selamlar sevgiler olsun tüm yüreği güzel dostlara, malumunuz güzel yürekli insan Hamiyet Akan arkadaşımın yüreğin satırlarını döktüğü güzel kitabı Göçebe Şehrin Efendisi adlı şiir kitabı elime ulaştı yavaş yavaş içime sindire sindire okumaya başladım.   Bakalım daha nasıl güzel satırlar çıkacak karşıma?  Tekrar  hayırlı uğurlu olsun  inşallah  güzel yürekli  Hamiyet’im daha nice yürek satırların gelmesi dileğiyle  canım benim.."

Sessizkaldım



"Güzel yüzlü dost dediğim insan, kitabin şahane ötesi. Elime aldığımdan beri çok heyecanlayım, sanki sen gelmişsin gibi can dostum."

Elifdünya









Ve yayına girdiği gün alınarak Gaziantep'ten bana gönderilen kitabımın ilk fotoğrafı.




28 yorum:

  1. Adsız27/4/15

    Olumlu yorumlar insanı nasıl motive ediyor değil mi?
    Daha nice kitapların olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, olumlu geri dönüşler alabilmek çok güzel bir duygu. Allah eksik etmesin.

      Amin, Allah sağlık sıhhat verirse olur inşallah..

      Sil
  2. Şiir yaşamın düşsel aynasıdır,türk şiiri güçlü damarlardan beslenen sıkı bir şairlik geleneğine sahiptir.cumhuriyet sonrası türk edebiyatında çok sağlam şairler vardır,benim favorim attila ilhan şiirleridir.dünya şiiride cumhuriyet sonrası aydınlanmacı türk şiirine etki etmiştir.kitabını okuyamadım,sadece şiir yoldur yol yürüyüş öğretir,yürüdükçe kaf dağına uçan ankalar gibi yeni boyutlara varır kendini aşarsın.şiirlerini varlık yeni edebiyat evrensel kültür gibi dergilere gönder ve oralardaki şairlerlede tanışmanı isterim.başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temel, benim de aklımdan geçmekte uzun zamandır ama fırsat bulup gönderemedim. İlk fırsatta göndermeye çalışacağım. Çok teşekkürler arkadaşım.

      Sil
  3. Merhabalar Hamiyet Akan.

    Kitabınızı henüz elde etme fırsatım olmadı. En kısa zamanda "Göçebe Şehrin Efendisi" adlı şiir kitabınızı alıp, kitaplığımda muhafaza edeceğim. Her şeyden önce yayınlanan bu güzel şiir kitabınız için şimdiden sizi tebrik eder, devamının gelmesini dilerim. Kitabınızı okuyan okuyucularınızın paylaşımlarını da okuyorum. Ne mutlu size!..

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, gerçekten benim için mutluluk verici bir olay bu. Yüreğimden kopup gelenler şimdi Türkiye'nin farklı şehirlerinde, farklı evlerde veya iş yerlerinde, başka ellerde, başka gönüllerde nefes alıp vermekte bunun anlamını kelimelerle tarif etmem mümkün değil ve hele böyle geri dönüşler olunca yaşadığım mutluluk katlanıyor içimde.

      İçten yorumunuza ve güzel düşüncelerinize teşekkür ederim.
      Saygılarımla..

      Sil
  4. Hamiyet ne kadar güzel, tebrik ediyorum ve en kısa zamanda kitabını almayı ümit ediyorum, sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım. Sevgi ve muhabbetlerimle...

      Sil
  5. Ne kadar güzel olmuş dilerim daha nice nice böylesine güzelliklerin devamı gelir daha nice o güzel satırlarını okuruz inşallah O GÜZEL YÜREĞE SELAMLAR SEVGİLER OLSUN ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler melek yüreklim, benden de sevgi ve selam ile...

      Sil
  6. ne güzeeeeeel :)))) bi de erdi şiirleri vaaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her birinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Fotoğraflar çok güzel :)) İnşallah kitabını okuyup paylaşırım ben de blogta, çok merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bir fotoğraf yazıların sahiplerine ait, teşekkürler sevgili Şenay
      Kitabım hakkında ki görüşleriniz benim için çok önemli. Yayınladığında ben de bu konuya ekleyeceğim inşallah:)

      Sil
  8. Hamiyet ne zaman senin bir şiirini okusam hep diyorum, bana zorla sevdireceksin şiiri diye. Ve yine diyorum. Yazını okurken Dua şiirine takıldım, ve içim ürperdi. Valla seni ayakta alkışlıyorum arkadaşım. Yıllar yılı kaçtığım, sevemediğim şiiri sevdiren yazar olarak gönlümdeki yerin ayrıdır, bilesin. Kitabın için de çok çok çok sevindim. Ben nasıl atlamışım bu haberi. Üzüldüm yeni duyduğuma. Okunacaklar listemdesin. Umarım çok fazla insana ulaşır, çoook fazla yüreğe dokunursun. <3 <3 Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiiri sevdiren bir kadın olmak müthiş bir duygu imiş bana bunu tattıran sizlersiniz onun için ne kadar sizlere teşekkür etsem azdır. İnşallah alıp okursun canım ve sana bir süpriz ikinci kitabımda yolda haberin ola:) Amin inşallah, sağolasın, varolasın güzel yürekli arkadaşım.
      Benden de sevgiler kucak dolusu :)

      Sil
    2. Vaaayyy!! Tüylerim tiken tiken! Gözlerim doldu desem inanır mısın. Çoook sevindim 2. kitabının da yolda oluşuna. Tabi ki okurum. Okumaz mıyım hiç! Çatlarım bi kere meraktan. :) Harikasın. Başarılarının devamını dilerim canı gönülden. Öptüm seni kocaman ve gururla. :)

      Sil
    3. Çok kocaman teşekkürler :) Ben de öptüm seni mis gibi bir sevgi ile:)

      Sil
  9. Canım... Ben de şiirlerine hayran olanlardanım..Kitapçıya sorduğumda henüz ellerine ulaşmadığını söylemişti. Sonra malum, hayatımda oluşan büyük boşluk geriye itmeme sebep oldu Ama en kısa zamanda ve ilk fırsatta alıp okuyacağım... Sen hep yaz olur mu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telve'cim internetten daha rahat ulaşırsın malum kitapçılar şiir kitaplarına pek yanaşmıyorlar çünkü onlara getirisi az oluyormuş. Onun için kitapçılar sipariş üzerine getiriyor kitabımı ama internetten sipariş ettiğinde iki veya üç gün içinde elinde olur.
      Çok teşekkürler canımcım :)

      Sil
  10. kitabınızı gördüğüm günden beri aklımda almak
    Hatta bir gün almak için kitapçıya gidip içeride boş boş dolaşıp ne alacağımı unutup çıkmışlığım var.
    İlk kitapçıya gittiğimde alacağım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşegül, kitapçılar şiir kitaplarını getirisi az olduğu gerekçesiyle sipariş üzerine getiriyor ama internette ki kitapevlerinden rahatlıkla kitabıma ulaşabilirsiniz. İlginize çok teşekkür ederim.
      Sevgi ve muhabbetlerimle :)

      Sil
  11. kitabını alma konusunda başıma gelen ufak talihsizliklere rağmen alacağım ve okuyacağım inşallah ben de..:)
    kalbi güzel, şiirleri güzel arkadaşım.. Kutluyorum yeniden..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, teşekkür ederim desteğine ve ilgine. Sevgiler :)

      Sil
  12. Adsız8/5/15

    devamını bekliyoruz:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, sağlık el verirse :)

      Sil
  13. Anneler gunun kutlu olsun siirlerin sultani ♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım başkanım çok teşekkür ederim :)

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net