~~~~~~~~~~~~~~~

27 Kasım 2013

İstemem


Resim: Sir Frank Dicksee

Bir nağme-i besten olsa,
Sözcükleri beni ansa,
Her biri ulaşsa ayyuka,
Sakın söyleme istemem.

Umudu ısmarlayıp baharlara,
Sevdayı yükleyip bulutlara,
Sonrada yağmur olup ruhuma,
Sakın yağma istemem.

Ayak uydurup dünyanın hızına,
Yarış açıp akreple yelkovana,
Yüce dağlardan binip de bir küheylana,
Sakın gelme istemem.

Kalsam ölümlerin ağında,
İsmin çare olsa dudaklarıma,
Reçetemsi rumuzunla,
Derman olma istemem.

Ayrılık şiltesini serdin bir kere,
Gönül evimi yıkıp, düşürdün zillete.
Kapılıp da pişmanlık yeline,
Sakın dönme istemem.

Hamiyet Akan
23/11/2007


14 yorum:

  1. Ben bu gönlü "içindeki sen" le tarumar ederim , dönme istemem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ne kadar zordur "dönme istemem" demek.
      Varlığı yoklukla değişmek.

      Teşekkürler Kahve Telvesi.

      Sil
  2. Adsız27/11/13

    Şimdilerde yağmur var buralarda. Biraz önce içeri girmeden önce yanımda şemsiyem yoktu ama mutluydum. Zira seviyorum yağmuru ve eve dönüşte yakalanmayı. :)

    Şiiri okudum da; o an hiç bunları düşünecek durumda değildim. Çünkü O'nunla dopdoluydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmuru bende severim ve tabi sırılsıklam ıslanmayı da :)

      Ayrılıklar ve acılar kapını çalmasın da, düşünme zaten sevgili Yolcu.

      Sil
  3. Adsız27/11/13


    Aynen Hamiyet, bence de...

    Güzel bir ifaden var...yürekten!..

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destiny, hoş geldin.
      Teşekkür ederim.
      Benden de sevgilerle...

      Sil
  4. Merhabalar.

    Gönül, her şeyden üstündür. Cenab-ı Hakk orada tecelli ettiği için gönül yıkmanın günahı da vebali de büyüktür. Dizenizde de belirttiğiniz gibi gönül evi yıkılmıştır. Artık yıkılan bu gönülde yıkana yer yoktur.

    Kaleminize ve gönlünüze sağlık ve muhabbetler dilerim. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, gönül sırça bir köşktür. Kırıldığında düzelmesi imkansızlaşıyor.

      Teşekkür ederim. Ben de size sıhhat ve afiyetler diliyorum.
      Selam ile...

      Sil
  5. insan severken kendinden yitirince sonra o sevilen gelse de bir şey ifade etmiyor
    çünkü o taze hisler yerini boşluğa bırakmıştır..
    yüreğine sağlık, çok güzel:)
    sevgimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani bir vazoyu alıp atarsınız yere ve sonra toplamaya, yapıştırmaya çalışırsınız ama nafiledir çabalarınız çünkü eskisi gibi olmayacaktır. O kırılan parçaların yerleri ne kadar yapıştırsanız da hep göze batacaktır.

      Teşekkürler Mavi.
      Sevgilerimle canım :)

      Sil
  6. Hello, your blog is fantastic. I love the picture and music, congratulations. Kisses.
    Follow me and I will follow you back.
    http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello, welcome! Thank you!
      Gladly I would follow you.
      See you later!

      Sil
  7. Ne hasta bekler sabahı,
    Ne taze ölüyü mezar.
    Ne de şeytan, bir günahı,
    Seni beklediğim kadar.

    Geçti istemem gelmeni,
    Yokluğunda buldum seni;
    Bırak vehmimde gölgeni,
    Gelme, artık neye yarar?

    bu şiiri getirdi hamen aklıma bu güzel şiirin..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar mı 12'den vurulur :) en sevdiğim şiiri bulup yazmışsın.
      Sevgili Necip Fazıl'ın bu şiiri benim hayatıma resmen nakşedilmiştir.
      Hayal, teşekkür ederim.
      Sevgilerimle :)

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net