~~~~~~~~~~~~~~~

21 Ocak 2021

Dut Ağacı



Bir dut ağacı vardı evimizin önünde 
Kaç kez tırmanmıştım bir tırtıl gibi üzerine 
Kaçıp kaçıp gizlenirdim yapraklarının içine 
Şimdi gecenin bu saatinde 
Aklım uçup gitmiş çocukluk düşlerime 
Daldan dala atlar gibi atlayıp duruyorum 
Bir düşten bir başka düşe 
Gözlerimden bir iki damla yaş süzülüyor 
Ve sonra ağacın doruklarına tırmanıp 
Göğün maviliğini bulmak gibi aydınlık 
Bahar gibi sıcacık bir şey oluyor 
Sen düşüyorsun aklıma 
Yüzün, ellerin, gözlerin
Can veren o sıcacık nefesin
Firar edip geliyorlar sol yanıma 
Ve benim kaçıp gizlenecek bir dut ağacım yok 
Gecenin bu saatinde seviyorum seni ulu orta 

Hamiyet Akan
20.01.2021
03:42



16 yorum:

  1. Çocukluk ve sevmek.
    Geçiş çok güzel olmuş.
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Sağlıkla kalın.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Dut ağaçları dünyanın tadı tuzudur. Dut ağaçlarına tırmanmayı ve dut yemeyi çok severim. Dut ağacının tınısı da çok güzeldir. En güzel bağlama dut ağacından yapılır. Bizim dut ağaçlarımızda pek tırtıl olmazdı.

    İnsanın iç dünyası o kadar büyük ve zengin ki, dalına çıktığı bir dut ağacıyla birlikte duygu yumağında sarmaş dolaş olabiliyor. Daldan dala atlarken, atladığı her bir dalda ayrı bir düşün hayalini görebiliyor. Düşler bitince, ardından bir hüzün çöküyor ve göğün aydınlık maviliğine erişmek üzere ağacın en zirvesine tırmanıyor...

    Güzel bir dut ağacı şiiriydi. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, ben çocukken devamlı dalları arasındaydım. Dallarına benden başka bir de yeşil tırtıllar misafir olurdu. Dalları arasında değilsem bile altında olurdum çünkü rahmetli anneciğimin ağacın altına kurduğu masaya taş fırından tahta kürekle çıkarıp çıkarıp bize sunduğu pideleri yemekle meşgul olurdum. Yani demem o ki dut ağacının hayatımda, anılarımda çok büyük yeri var.

      Bağlama yapılabildiğini bilmiyordum, bu bilgi için ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
      Sağlıkla kalın.
      Saygılarımla..

      Sil
  3. anneannemin evinin arkasında vardı bizim de :) hep ordan yerdik dutları. bu yazı bana onları hatırlattı, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anılara yolculuk ettirebildiğime mutlu oldum :) Benden de sevgiler..

      Sil
  4. Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Harika dizeler. Yüreğinize sağlık. ❣❤❣

    YanıtlaSil
  6. Dizelerin beni 20 yıl öncesine götürdü. Benimde tırmandığım bir tut ağacı vardı. Ne güzel günlerdi hakikaten...
    Haklısın. Kaçıp gizlenebileceğimiz bir dut ağacımız yok artık. Ama zihnimizdeki anılara saklanabiliriz. Zira dut ağacımız hep orada.
    Dizelerinle hissettirdiğin onca güzel şey için müteşekkirim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk anılarına götürdüğüme sevindim çünkü anılar en büyük hazinelerimizdir.
      Yorumun için teşekkürler Meczup yazar.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  7. Geçiyodum aklıma düştü uğradım derler hani yada yolum düştü dostu,arkadaşı görmeden olmaz dedim.şimdi bu dut ağacı ile sanmam ki kimsenin anısı çocukluğu olmasın.okurken geçmişin anıları canlandı birden çocuklugumun en güzel yaşına gittim geldim.kaleminiz daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Ben de şu an mutlu oldum anılara sizi sürüklediğim için :)
      Teşekkürler.
      Sevgiyle kal Puzzle

      Sil
  8. Merhabalar.
    Uzun bir aradan sonra tekrar dutların yetiştiği mevsiminde olmam nedeniyle dut yemeğe gelmiştim. Hala o eski tadını muhafaza eden dut ağacının yerinde olduğunu görmek bile beni ziyadesiyle memnun etmektedir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey, saygı ve teşekkürlerimle.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Selam Deep, bana içten seslenen sesin eksilmesin e mi :)

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net