~~~~~~~~~~~~~~~

10 Şubat 2020

Gözlerinin Renginde Hayallerim

    


Serin bir akşamüstü yürüsek seninle sahilde, taşların arasından başını uzatan narin bir papatya görüp uzun uzun seyre dalsak, sonra kırlara dikmek üzere alsak onu köküyle birlikte. Yorulunca bir deniz kenarına otursak. Ben başımı bıraksam koca çınar gibi güvenli omzuna. Sessizce dursak hiç konuşmasak. Ruhum ruhunda dinlense, ruhum ruhunu dinlese. Tam karşıdan kağıt helva satan bir amca gelse; iki tane alsak, amca cebinde ekmek parası taşısa evine, bizde çocuk sevincini taşısak kalbimize.. İkide çay söylesek avuç içlerimizi ısıtacak. Sen elimden alıp bardağı alsan yine ellerimi avuçlarının içine. Dalgalar gelip vursa kıyılara, teknelerin motor sesleri sarsa denizi. Vapurların hareket saati geldiğinde martıları bir telaş alsa çığlık çığlığa uçuşsalar etrafta. Simit alıp beslesek martıları, balıkları. Bizde acıkınca salaş bir balık restoranına giriversek bugüne dek yemediğimiz kadar lezzetli gelse balığın tadı. Yaşlı denizci bir amca olsa dükkan sahibi, bize hikayeler anlatsa sobanın başında. Taş plaktan yükselen müziğin sesiyle şiirler dökülse dudaklarımızdan. Bir sen bir ben gezinsek şiirlerin büyülü dünyasında. Yaşanan, yaşanamayan ve yaşanacak ne varsa nefes gibi çeksek içimize o anda. Gözlerimiz önüne serilen hayatı mahzun çocuk gülüşüyle karşılasak. Kısa hayatı unutulmayacak saatlerde iliklerimize kadar yaşasak. Belleğimizin sığınağına saklasak birbirimizi kimseler bulamasa...

Hamiyet Akan
10.02.2020

6 yorum:

  1. ne güzel yazmışsınız

    YanıtlaSil
  2. Cümlelerinizi okuyor, gözlerimi kapıyorum; bir de bakıyorum ki tam da yazdığınızın içindeyim.
    Elinize sağlık, çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hissi verebilmek benim için çok değerli inanın. Çok teşekkür ediyorum ve kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  3. Blogumda eski yorumlara bakarken gördüm seni. Şimdi farkettim blogunu eski maille takip ediyormuşum. O yüzden yazıların düşmemiş takip listeme. Yine herzaman ki gibi o şahsına münhasır üslubunla muazzam bir yazı kaleme almışsın. Kalemine sağlık. Yüreğine sağlık. Defalarca okudum. O kadar güzel şeyler canlandı ki gözümde. Tekrar yüreğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meczup Yazar, çok teşekkür ediyorum. Amacım yazdığım satırların duygularda yer edinebilmesi ve bunu birazcık başarabiliyorsam ne mutlu bana. Umut ve sağlıcakla..

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net