~~~~~~~~~~~~~~~

18 Şubat 2014

Sağır Eden Bir Sessizliktir Yokluğun


Buğulu bir şubat sabahıydı ve sen yoktun.
Ruhunu terk etmişti dünya,
Sislere teslim olan İstanbul’da öyle...

Vapurların artık sesleri duyulmuyor,
Martılar simit kapmak için çığlık atmıyor,
Çay bardaklarına kaşıklar çarpmıyordu.

Kestaneciler“Kestane kebap”diye bağırmıyor,
Simitçiler“Sıcak sıcak simit” demiyor,
Çiçekçiler “Alasın güzel ablama bir gül”
diyerek kimseyi rahatsız etmiyordu.

Her yer öylesine sessizdi ki;
 İki kelimeyi bir araya getirip seslensem,
 Yokluğuna çarpıp geri gelecekti.
Duymayacaktın..!

Buğulu bir şubat sabahı,
O iki kelime dudaklarımda asılı kaldı.
Bense yutkunup sadece sustum…

 Hamiyet Akan


10 yorum:

  1. susmak iyidir ammaa böle kalabalık cümleli şiirler seviyorum,az kelimeliler ruhunu kaybeder bana.nostalji&istanbul içiçe çok güzel ellerine sağlık :)
    sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tolga, beğenmene sevindim.
      Benden de sevgiler..

      Sil
  2. Bu siirin duygulari beni asar...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Sessizlik çok kötü. Aslında tüm bağırmalar ve çağırmalar kısacası hayat devam ediyor da bizler duymuyoruz. İşte, kötü olan sessizlik bu olsa gerek...

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, bir şeyleri bir şekilde duymuyoruz ve en sağır olduğumuzsa maalesef duygularımız.

      Teşekkürler, saygılar.

      Sil
  4. şiir de şarkı da yine çok iyii:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mavicim, benden de sevgiler :)

      Sil
  5. bugunlde boyle sıırler ıyı gelıyor ruhums beslenıyorum acıyla
    banada beklerım sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Bircan, hoş geldin. Şiir ruhu besleyen ve iyi gelen en iyi ilaçtır. Tabiki gelirim. Benden de sevgiler..

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net