~~~~~~~~~~~~~~~

12 Şubat 2014

Kayıp


Ellerimin arasından kayıp gidiyor çocukluğum,
Umutları dağılıyor etrafa köpük köpük,
Gözlerinde yağmurlar, boynu bükük,
Yüreğinde hayaller kırık dökük.

Denize konan martılara bakıyor çocukluğum,
Kadıköy'ün bunaltan kalabalığına,
Elindeki gofretin tatsızlığına,
Tökezleyip duran ayaklarına bakıyor.

Bugün en güzel oyuna alınmıyor çocukluğum,
Bazılarına dondurmalar yağıyor gökten,
Mutlu sonla biten masallar anlatılıyor içten,
Çocukluğumsa bir tokat yiyor en afillisinden.

Çaldıklarını dolduruyor ceplerine çocukluğum,
Başını döndüren ışıltılı yıldızları,
Pamuk şekerini, salıncakları, balonları dolduruyor.
Oysa cepleri delik ardında bırakıyor topladıklarını.

Sonra karanlık bir bahçeye giriyor çocukluğum,
Zehirli sarmaşıklar sarıyor etrafını,
Kurtaramıyor yeni çiçeklenen dallarını,
Kurtaramıyor çocukluğum saflığını...

Hamiyet Akan

28 yorum:

  1. çocukluk saflığımın imgelerini yakaladım,çok güzeldi

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar içten bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Siz her şeyi bırakın, kitabınız ne zaman çıkıyor ondan haber verin. Nefis nefis..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pe hito, bakalım zaman ne gösterecek bize.

      Sil
    2. Ben o zamanı bekleyenlerden olacağım öyleyse..
      :)

      Sil
    3. Teşekkürler canım, inşallah ya nasip diyelim :)

      Sil
  4. Çocukluğumu özledim birden....

    YanıtlaSil
  5. Adsız13/2/14

    Çocukluğunu kaybeden insan onu tekrar arayıp bulmaya çalışır. Kırlarda dolaşmak ona mutluluk verir. Bir küçük çiçek ya da minik bir mantar bile onu heyecanlandırır.

    Ya hiç çocuk olmayanlar/olamayanlar?

    YanıtlaSil
  6. Sen küçükken kaç yaşındaydın? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muziplik peşindesin yine sen :) Aslında ben pek küçük olmadım Narkoz çabuk büyüdüm. Ama kısa süre önce çok küçük oldum tam çocukluğumu buldum diyordum ki; bir baktım ki rüya imiş, kayboldu.

      Sil
  7. işte bende o yaşı soruyorum :) benden küçükmüymüşsün diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi yaşlı bir hatun senden küçük olur mu yahu :)

      Sil
    2. ben kucukken 3 yasindaydim:)
      peki sen?

      Sil
    3. 3 yaşında baya zeki imişsin Narkoz :) Yahu ben daha bu kadar zeki olamadım, hatırlamıyorum :)

      Sil
    4. tamam tamam sustum :)

      Sil
  8. gökyüzü gibi bu çocukluk hiç unutulmuyor diyordu şairin biri:)

    YanıtlaSil
  9. Anlamak yok çocugum, anlara gibi olmak var; Akıl için son tavır, saçlarını yolmak var...

    Necip Fazıl Kısakürek


    oysa benim çocukluğum yetim bir çocuğun gözlerinde asılı kaldı ...
    sessiz kaldım
    yürek sesiniz hiç susmasın hamiyet hanımcım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Necip Fazıl ah... Her kelimesi, her cümlesi, her şiiri ayrı bir mana... Sessizkaldım, çocukluğun dilerim yeniden sana geri gelsin. Teşekkürler canım..

      Sil
    2. Aynen öyle canım her bir şiirinde ayrı bir güzellik var ..
      Ben teşekkür ederim böyle güzel yazınca sen yazmadan geçemedim :) Eyvallah ...

      Sil
    3. Hep cümleler yanında olsun ve sen hep yaz inşallah :)

      Sil
  10. Merhabalar.

    Ömrümüzün en saf, temiz ve güzel günleridir çocukluğumuz. Kimimiz dolu dolu yaşamışızdır bu güzel dönemi, kimilerimizin çocukluğu da dizelerinizde yer aldığı gibi karanlık bir bahçeden ibarettir. Yine de yaşadığımız güzel günlerini hatırlayarak mutlu olmaya bakalım, geçmiş günlerin acılarını günümüze taşıyarak, bu günlerimizi de zehir etmeyelim.

    Kaleminiz ve yüreğiniz güçlü ve daim olsun. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkür ederim.
      Saygı ve selam ile...

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net