~~~~~~~~~~~~~~~

04 Şubat 2014

Dağılmalar

Mevsimlerden hazan şimdi ve ben hazin bir hikayenin hüsrana uğrayan sonunu yazıyorum hicranla... (Adımın baş harfiyle başlayan ne kadar iç acıtan kelime varmış, bunu da şimdi anlıyorum.) Dokunmayın bana yada gözyaşlarıma... Siz temiz coğrafyanın, temiz insanları! değmesin elleriniz günahkar gözyaşlarıma, ya da günahkar yanaklarıma... Şimdi annemin eli değmeli idi onlara ve yine annem reçel yapmalıydı mutfakta, babam almalıydı beni omuzlarına, sevinç çığlıkları atmalıydım "baba tepesi" diye ortalarda ve yaşlar düşmemeliydi çocuksu yanaklarıma...
...
Gül kokulu bir şehrin bilmediğim bir sokağında koşarken kesildi ayaklarım, söküldü parmaklarımdan tırnaklarım, kalbim bir masaya alınıp otopsisi yapıldı. Çıkan sonuç; "İşe yaramaz, atın çöpe!" oldu. Kim vermişti bu kararı, kimler hayatımıza yön veriyordu?
...
Hani duvarlarım vardı öyle sağlam, öyle yıkılmaz, hani kale gibi... Benim duvarlarım neredeler şimdi? Kimselere yaklaşamazken ve kimseleri yanı başıma yaklaştırmazken ve duvarlarımın ardında gizlenirken talan edildi şehrim ve ben şehrin ortasında çırılçıplak kalakaldım. Oysa benim ellerim gibi küçücük hayallerim vardı ve sımsıkı sakladığım masumiyetim bir bebek kundağında...
...
Biz karşılıklı Rus ruleti oynadık ve senin tek kurşun var sandığın tabancaya oysa ben tüm kurşunları yerleştirmiştim ve ilk kendime sıkmıştım sen ölme diye... Şimdi kan revan içindeysem bu senin suçun değil, benim bile bile ölüme yazılmamdandır.
...
Şimdi ben bir solukta soluksuz şiirler yazacağım en yazılamayanından, en eksik kalanından... Şimdi akordu bozuk bir titreyiş saracak benliğimi en tarifsizinden... Şimdi bir Züleyha dokunacak saçlarıma, bir Leyla kaybolacak çöllerde ve bir ceylanın yanacak içi, inecek su içmeye halbuki su değil kandır dökülen göle... Neyse gerek yok lafı fazla uzatmaya... Diyeceğim o ki; bugün bekliyorum cenazeye...

Hamiyet Akan

12 yorum:

  1. Bu ne yaaa:( depreştim yine.. bende Günahkarim ve her tövbem bu Günahkar halime...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakma sen Narkoz her yazdığıma.. Günahkarız hem de çok ama Yüce Allahın bizim günahlarımızdan çok affı var ve ona iman ediyoruz. Kendini temiz sananlar düşünsün en azından biz biliyoruz günahkarlığımızı.

      Sil
  2. Off çok güzel ve çok hüzünlü. Neden kıydın ki kendine. Yeni bir aşkla yeniden doğ!!
    Kalemin çok sağlam, ellerine yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pe hito, öncelikle yaptığın tüm yorumlara teşekkür ederim ve hoş geldin demek isterim. Kıydığım filan yok benim gibi güçlü biri kıyar mı yahu kendine öyle kolayca :) Arada eser böyle bana yazarım işte, hayal bu ya, bazen sever, bazen üzer, bazen keser, bazende kaldırırım bir cenaze, takılmayın siz her yazdığıma.. Tekrar teşekkür ederim bu içten sözlerine..

      Sil
  3. Merhabalar.

    Yazınızın başlığı ve içeriği insanın kanını donduruyor. Durum ne kadar kötü olursa olsun, insan ne kadar çaresiz olursa olsun, bu karanlıktan ışığa çıkılacak mutlaka bir yol vardır. İnsan kendi başına bu yolu bulamıyorsa, ona bu yolu gösterecek birilerinden mutlaka yardım almalıdır.

    Cenab-ı Hakk, hiçbir kuluna çekemeyeceği yükten fazla yük yüklememiştir. Kenan ilinde Yusuf'unu kaybeden Yakup peygamber Rabb'ine ne demişti? "Artık bana güzelce sabretmek düşer." demişti. Ve Cenab-ı Hakk, hem Yakup peygamberi, hem de onun oğlu Yusuf peygamberi gösterdikleri sabır karşısında, sabırlarının karşılığını fazlasıyla vermişti.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, lütfen dondurmasın. Yüce Allah her şeye kadirdir. Yaptığınız samimi yorum için teşekkür ederim.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. mükemmel yazmışsın.
    hüznün zirvesi olmuş ayrıca.
    ayrıca anne baba ilk paragrafta çok çok iyi ya.
    kutluyore.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Küçücük bir anı küçücük bir gülüş anımsatıyor maziyi ve dağılıyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra bir rüzgar esiyor dağılan parçalar uçup gidiyor. Geriye kalansa sadece bir ceset oluyor.

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net