~~~~~~~~~~~~~~~

02 Şubat 2014

Can Verdi(m)


Siz hiç mutlulukla hüzün, yaşamla ölüm, gerçekle hayal, yerin bin kat altı ile göklerin en zirvesi arasında sıkışıp kaldınız mı?  

Dün geceyi kâh hayallerin koynunda, kâh kendimle olan hesaplaşmalarımla geçirdikten ve sabahı zor ettikten sonra, günün ilk ışıklarının çalıştığım iş yerinin camından içeriye süzüldüğünü görünce derin bir oh çekmiştim. Zira, sabah demek aydınlık demekti.

Sabahın ilk ışıklarını görür görmez daralan göğüs kafesimi temiz hava ile doldurup rahatlamak gayesi ile ofisten dışarıya adım atmıştım lakin gördüğüm manzara karşısında donup kaldım. Bir kumru gelip iş yerimin camına çarparak can vermişti. Öylece yatıyordu; gözleri açık, ağzından akan tek bir damla kan ile..  

Koca camlara yansıyan güneş ışıkları başını döndürmüş olmalıydı. Halbuki o güneşe uçacaktı, umuda, sıcaklığa uçacaktı.. Ama ne var ki; umudu da, güneşin o baş döndüren sıcaklığı da, neşeyle kanat çırpacağı günler de içinde kalarak can verdi. 

Aldım avuçlarıma önce sevdim, o minicik başını okşadım. Bir kuşun gözleri kapatılır mı? Ben kapattım. Onun minik ağzından akan  bir damlacık kana benim bir damla göz yaşım karıştı. Sonra onu sonsuzluğa uğurladım.
Tıpkı içimdekiler gibi…

Hamiyet Akan


18 yorum:

  1. off offf ne yaptın sen hamiyet...parçaladın yüreğimi.kalbim sıkıştı sanki....herşeyin fazlası zarar işte.umudun da ışığın da.kararında olmalı isteklerimiz ve çabalarımız.sonrası bir serçenin gagasındaki kan damlası :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı o kuş gibiyiz; sanıyoruz karşımıza çıkan ışığa uçunca ısınacak üşüyen yanımız, kapanacak tüm yaralarımız.. Nasıl hızla kanat çırpıyorsak görmüyoruz önümüzdeki engelleri.. Sonrası işte bir damlacık kan ve göz yaşında boğulmak.

      Sil
  2. Adsız2/2/14


    sonsuzluğa uğurlamak cana da canana da ateştir sevgili Hamiyet...

    bu da benden olsun:)
    https://www.youtube.com/watch?v=YPNvSAz3_MY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destiny,
      Ümit Yaşar "İnsan bir kere ölür" adlı şiirinde şöyle diyor ;
      "Öten bir ishak kuşudur şimdi
      Haber getirir ölümlerden, dinle
      Yaşamak bir manga asker karşımda
      Ateş etmeyin diyorum
      Bir diyeceğim var
      Gözlerimi bağlamayın
      Son defa görmek istiyorum insanı
      Göğü, güneşi, denizleri
      Ve bu son ölümüm olsun diyorum
      Bir daha öldürmeyin beni."

      Bazen bin defa ölmekten bir kere ölmek ve ateşe yürümek iyidir. Sevgili Destiny, video için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Adsız3/2/14


      Ümit Yaşar Oğuzcan'ı çok severim.Şiir ve hatırlatma için teşekkürler:)

      Ateşe yürümek, ateşlerde yürümek...
      Keşke ölmek gibi o da bin yerine bir kez olabilseydi...

      Sevgiler, teşekkürler

      Sil
    3. Destiny, Ümit Yaşar ve Necip Fazıl bu iki şair beni şiire sevdalı hale getiren iki isimdir. Bundandır ki ben de çok severim her ikisini de..

      Kelebek misali uçarsın ateşe ve yandıkça yavaş yavaş ölürsün. Yada bir kuş gibi çarparsın bir cama ve aniden can verirsin. Sonuç olarak her ikisinin sonu ölüme açılır.

      Benden de kucak dolusu sevgiler ve teşekkürler.

      Sil
  3. Bir avuc mutlulukla yolcu etseydin keske o guzelim kumruyu ve icindekileri:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narkoz, hepsi birbirine karıştı. Onun için ne sen sor, ne ben söyleyeyim.

      Sil
  4. Hüzün oturdu yanı başıma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen kalk oradan kalk, bulaşmasın sana hüzün..

      Sil
  5. Merhabalar.

    Genç ve sağlıklı bir kumru olmasına rağmen, ölüm onu kararlaştırılan gün ve zaman diliminde yakaladı. O kumru da kararlaştırılan an dan ne bir saniye fazla, ne de bir saniye az kalmadan can verdi. Ölüm onu ne yaparken yakaladı umuda, sıcaklığa, aydınlığa kanat çırparken. Biz insanlardan farkı ne bu kumrunun. Sadece bir fark var aramızda o bir hayvan, bizler de bir insan. Saf, temiz ve günahsız olmaları nedeniyle onlara çok imrenirim.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Bizleri gerçekten çok etkileyen hüzünlü bir paylaşımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey, keşke bir kuş olabilseydik günahsız ve tertemiz ve tıpkı bu kuş gibi umut içinde neşeyle kanat çırpar iken can verebilseydik.

      Teşekkür ederim, ben de size ve tüm insanlara mutluluk ve huzur diliyorum. Saygılarımla.

      Sil
    2. Adsız3/2/14

      Bazen hayvanlara özeniyoruz; günahsız olmalarından dolayı. Ama biz insanların da Allah'ın rızasını kazanıp, cennetinde yer alma, Cemal-i İlahi ile müşerref olma ve oradaki nimetlerden faydalanmayı gözardı edemeyiz. Bu büyük bir nimet ve lütuf. Yani insan olmak.

      Sil
    3. Eşrefil mahluk olarak halk edilen insan ve ona sunulan nimetler elbetteki büyük bir lütuftur ama işte insanoğlu aciz kolay yol her daim cazip geliyor Yolcu.

      Sil
  6. Adsız3/2/14

    Ben ölene üzülmem, diriye üzülürüm hep. Bizim gibi yaşar görünen ama kalpleri ölenlere üzülmek lazım.

    YanıtlaSil
  7. İçim cız etti :(
    Umarım ışığın kaynağını görürüz hep, yanılmayız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pe hito, etmesin için cız üzülürüm yoksa.. Benim de tek dileğim tüm insanlar için budur. Doğru olan ne varsa bulsun insanlığı inşallah.

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net