~~~~~~~~~~~~~~~

09 Ocak 2014

Ruh Özgürlüğüdür Sarılmak



Sarılmak… Hani şu kolları açıp, gözlerinizi kapatıp ruhunuzu bırakıverdiğiniz olay. İşte benim ruh özgürlüğü dediğim bu olay için bazen mesafelerce yol gidilebilir, saatlerce beklenebilir. Çünkü değer verdiğiniz birine sarıldığınızda; sanki tüm melekler kuşatır etrafınızı, ruhunuz dolanır yemyeşil kırları, yüreğiniz andırır çağlayan ırmakları ve siler atar içinizi kemiren sıkıntıları.

Sarılmak; yanındayım, mutluluğunla çoğalıyorum, acınla yok oluyorum demektir. Sarılmak; yaralı ruhların ilacı,  kelimelerin kifayetsiz kalışı, benlikten geçip sen olma durumudur. Binlerce kelimeyle anlatamadığınız hisleri tek bir hareketle anlatıvermektir. Sarılmak, çocuk saflığıdır. Yangın yerinden tertemiz bir denize dalmak gibidir, ferahlatır sizi. Şayet üşüyorsanız ısıtır tüm hücrelerinizi. Sarılmak, güvenin ta kendisidir aslında.

Zamanla korkar olduk bu güzel duyguyu yaşamaktan ve yaşatmaktan. Belki yanlış anlaşılmak kaygısı bu eşsiz duyguyu seçici bir güdüye dönüştürdü ve o anın güzelliğini kaçırıverdik.

Şimdi durun ve düşünün. Diyelim ki; ölüm kapınızda, az sonra ya sizi ya da sevdiklerinizden birini alacak. Hala ne bekliyorsunuz? Hadi, sarılsanıza!

Hamiyet Akan

33 yorum:

  1. En sevdiğim şeydir. Ne konuşmak, ne ağlamak teselli edebilir beni, sadece sımsıkı sarılmak iyi gelir:-) Düşünmesi bile güzel:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim sarılanların çok olsun Handan :)

      Sil
  2. can buluşması; yürek tutulması; sarılmak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay ağzına sağlık, ne iyi dedin. Evet işte tam da bu; "Can buluşması, yürek tutulması.."

      Sil
    2. şimdi farkettim diyorum neden değişik geldi kendi cümlem bana. ''Can buluşması, yâr tutulması'' olacaktı çünkü:)
      mutlu hafta sonları cancağzım:)

      Sil
    3. Olsun canımcım, öyle de güzeldi böyle de :)
      Sana da mutlu hafta sonları :)

      Sil
  3. Sevgi Varol10/1/14

    Sarılmak bedavadır. Belki de bedava olduğu için değeri pek bilinmez. Eğer çok pahalı olsaydı, değeri bilinecek, büyük olasılıkla insanlar daha çok sarılmak satın alabilmek için daha çok kazanmak isteyeceklerdi. Sarılmak bedava ama hiç yapılmıyorsa hiçbir değeri olamaz. Kullanılmamış bir sarılma şansı sonsuza dek kaybolur gider. Sevgi ve şefkat açlığından can çekişen insanlık ailesinde bir sarılma şansını bile pas geçme lüksümüz var mı?

    Her insanın;
    Varlığını idame ettirmesi için günde dört kez sarılmaya ihtiyacı var.
    Duygusal sağlığını koruması için sekiz kez, gelişmesi için on iki kez sarılmaya ihtiyacı var.

    Böylesine ihtiyaç varken, ne diye hala bekleriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de dediğiniz gibi bedava olduğu için kıymeti bilinmiyor çünkü bizim insanımız para verdiği şeye önem vermiyor. Yazıktır ki; duygular bile parayla satılır, parayla ölçüşür oldu artık.

      Sanırım insanların mutsuzluğunun nedeni sarılmanın azlığı ya da yokluğu. Bekliyoruz işte, neyi bekliyorsak artık!

      Sevgi Hanım, ziyaret ve yorumunuza teşekkür ederim.

      Sil
  4. kucaklayalım hep sevdiklerimizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, hem de en acilinden çünkü vakit hızla tükeniyor.

      Sil
  5. Sarılmak ve o sıcacık kucakta herşeyi unutmak... ne hoş.. ne paha biçilemez bir şey..
    Belki o yüzden her kucak aynı hissi vermiyor insana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer insan hissederek sarılırsa, her olumsuzluk silinir.

      Dilerim güneş gibi sıcacık sarılmalar eşlik etsin size ve tüm insanlara.

      Sil
  6. Biri bana sarılsın çabuk... çok canım çekti yaaa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde 10 adet kırmızı gül dağıtmıştın.
      Yahu biri de sarılmadı mı? :))

      Şaka bir yana tüm ruhu ile sana sarılsın birisi inşallah.

      Sil
    2. 1 tanesi aklımı başımdan alıyor gibi sanki.
      hayırlısı bakalım, bakarsın sarılırız sımsıkı :)

      Sil
    3. O halde bize şöyle demek düşüyor; hadi bakalım hayırlısı :)

      Sil
  7. En son lisede birine sarıldım..
    Çocuk benim ağzımı-burnumu kırmıştı.. Daha çok dövmesin diye sarılıvermiştim..

    Ölüm her an kapıda iken, sevgileri ertelememek lazım sahiden.. Gidip o lisedeki çocuğu bulup tekrar sarılasım geldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu söylemeyeydin iyiydi, şimdi sarılmanı isteyen herkes ağzını burnunu kıracak :))

      Aynen öyle ölüm şah damarımız kadar yakınken ertelemek hata olsa gerek.
      Git bi daha kırsın ağzını burnunu :)) Belli ki çok sevmişsin sen bu yakın teması :))

      Sil
  8. Hatta ve hatta hızımı alamayıp, Kadıköy'deki tüm hatunlara sarılasım var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek bi hızlı gördüm seni, geçmiş hayatında f1 pilotumuydun yoksa :)

      Sil
  9. sarılmak istedim şuan sana.! ve tüm sevdiklerime.haydi kucak aç bana geliyorum kollarına...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy kuzum sen gel yeter ki sarılmayanın kolları kırılsın :)

      Sil
  10. Adsız10/1/14

    "Bazen sadece sarılmak istiyorum
    Kokunu içime çekmek için son nefesim gibi,
    "Aman ha"demek geçiyor içimden parmaklarıma
    Saçlarına değdiğinde saçlarını incitmesinler diye!
    Sonra gözlerime,onun gözlerine bakarken
    Hiç belli etmeyin onu canımın çektiğini,
    Sakın nemlenmeyin kaybedeceğim korkusuna kapılıp
    Ama sadece düşüncelerimde kalıyor tüm hayal ettiklerim,
    Sana hiç yaklaşıpta gözlerine bakamadım ki!
    Sadece rüyalarıma girdiğinde senli,benli olabildik,
    Ben sadece hayalimde sarabildim seni
    Her seferinde de sabahında gecenin
    Senin yokluğunu içimde bir sızı olarak buldum,
    Ben sadece sarılmak istiyorum
    Koşup içimdeki sesin kulaklarımı çınlatan
    Sevin çığlıkları arasında deli,dolu,
    Sana şiirler yazıyorum sonra
    Sanki gözlerine değmiş gibi gözlerim
    Sanki ellerin avuçlarımda kalmış gibi önceleri,
    Bazen sadece sarılmak istiyorum
    İmkansız olduğunu bildiğimden mi nedir bilemiyorum."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız, güzel bir şiir paylaşmışsınız. Teşekkür ederim.
      Dilerim sarılmak istediğinize bir an önce sarılabilirsiniz.

      Sil
  11. ah çok doğru ben de bak çok dokunmatikim ama sarılınmayı sevmeyen de çok yaa. ama ben umursamam sarılırım valla.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, haklısın sevmeyenler de var ve ben bunu bir türlü idrak edemiyorum. Böylesine güzel bir duyguyu acep neden sevmezler ?
      En iyisini yapıyorsun sarıl :)

      Sil
  12. Adsız10/1/14

    Ben çocuklara sarılmayı seviyorum. Onlar kadar saf bir dostu bulabilirsem, onu da kaçırmam tabii. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolcu, inşallah çocuklar kadar saf bir dosta sahip olursun ve sımsıkı sarılırsın ona, tabi ki o da sana :)

      Sil
  13. Sarılmak; sevgidir, içtenliktir, dostluktur, saflıktır, sıcak duyguların en güzel ifade biçimidir. Huzurlu, güzel bir Pazar günü dilerim. dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey, teşekkür ederim. Ben de size huzurlu, mutlu, bol gülücüklü bir pazar günü diliyorum.

      Sil
  14. Merhabalar.

    Bırakın bahsettiğiniz bu "ruh özgürlüğünü" tanımlayan sarılmayı, birbirimize hitap ederken bile kullandığımız kelimelerde ne kadar hassas ve seçici davranmak zorunda kalıyoruz, neden? Yanlış anlaşılmamak için... Yürek temizliği çok önemli olmakla birlikte ona güvenmek de bir o kadar önemlidir.

    Temiz ve güvenilir bir millet olma yolunda, Cenab-ı Hakk yar ve yardımcımız olsun inşAllah.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, güzel duanıza en içten dileklerimle amin diyor ve yorumunuza teşekkür ediyorum.

      Saygılarımla...

      Sil

 
Theme:deluxetemplates.net