~~~~~~~~~~~~~~~

23 Kasım 2011

Yüreğimin Kayıkları



Bir şiir gibi bekledim seni.
Hece hece, cümle cümle bekledim.
Gözyaşımın ıssız sessizliğinde,
Damla damla yokluklarda,
Bir kandilin titrekliğinde,
Alev alev yangınlarda,
Ağdaki bir balığın çaresizliğinde,
Bitmeyen çırpınışlarda,
Bekledim seni.
Viran olan bir şehrin kimsesizliğinde,
Sokak sokak
Yorgun, durgun
Sürüklenen adımlarda bekledim.
Güneşine hasret kalan toprak gibi
Gecelerin zemherisinde.
Tenimde istemediğim,
Bir türlü kabullenemediğim,
Bir ürpertiyle bekledim.
Dallarım çiçeksiz,
Tuvalim renksiz,
Gökkuşağına hasret gözlerle bekledim.
Fark edilmeyi bekleyen,
Yol kenarında bitmiş,
Bir günebakan gibi bekledim.
Hep bekledim.

Ve geldin!
Bir mahkûmu kavuşturdun aydınlığa.
Şimdi süzülüyorsun içime,
Ta derinlerime,
Benim bile bilmediğim köşelerime,
Tamamlanıyor yarım kalan şiirler.
Cümleler öznesiz değil.
Sayfalar bükmüyor boynunu.
Kimsesiz değil kelimeler.
Bak kül rengini terk etti akşamlar.
Üşümüyor artık zemheri ayazını yemiş bedenim.
Gün gün diriliyor.
Serpiliyor, gülüşlere karışıyor günler.
Şen kahkahalara eşlik ediyor
Penceremdeki güvercinler.
Şimdi son buluyor
Bedenimin içten içe intiharı.
Bir bir siliniyor hayal kırıklıkları.
Ve kırıp atıyorum,
Sebil bir yalnızlığın son halkasını.

Ey sevgili!
Çıkartma yaptım sana doğru.
İndirdim yüreğimin kayıklarını, aştım ruhunu.

Hamiyet Akan
17.10.2009

20 yorum:

  1. İnsan adına güzel ve cusur bir koşu:)) Sevgiler sana.

    YanıtlaSil
  2. beklemek güzeldir...hele sonunda geliyorsa beklenen...

    yüreğinize, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. "Süzülüyorsun içime
    Ta derinlerime
    Benim bile bilmediğim köşelerime
    Tamamlanıyor yarım kalan şiirler"

    Harika dizerini okurken ona eşlik eden güzel müzik için teşekkür ediyor sevgiyle mutlu günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Güven, benden de sevgiler ve selam ola sana.

    YanıtlaSil
  5. Aynur(Küçük Hala), dilerim tüm bekleyenler vuslata yelken açsın ve sonsuza dek sevgi limanına demirlesin.

    Teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hikayelerdirgeriyekalan, bende teşekkür ederim arkadaşım.
    Sana da mutlu günler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Beklemek zordur.
    Yavaş yavaş eritip tüketir insanı.
    Ama beklenenin geleceğine dair küçücük bir umut ışığı yanıyorsa yürekte zorluğu derecesinde güzelleşir beklemek...

    Yüreğinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Gezginay(Ayşegül), gerçekten beklemek zordur. Dilerim bekleyenlere bekledikleri zamanında gelsin çünkü zaman geçtikten sonra geldiğinde çok geç olmuş olabiliyor.
    Bunu sanırım en güzel Necip Fazıl'ın şu dizleri anlatıyor
    "Ne hasta bekler sabahı,
    Ne taze ölüyü mezar.
    Ne de şeytan, bir günahı,
    Seni beklediğim kadar.

    Geçti istemem gelmeni,
    Yokluğunda buldum seni;
    Bırak vehmimde gölgeni,
    Gelme, artık neye yarar?"

    Teşekkür ederim.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  9. Kocaman bir kalp görüyorum bur da,aldıkça içine sığmayan taştıkça taşan bir nehrin yatağına akışı gibi,yüreğinize sağlık kalbimize dem vuran şiirleriniz hiç bitmesin.

    YanıtlaSil
  10. Bazan düşünüyorumda,yüreğinden dökülenler mi şair eder,yoksa yüreğinden gidenler mi, hangisi şair eder insanı..

    Yeniden buluşmanın keyfiyle güzel dizelerinizi okumak mutluluk verdi Hamiyet hanım..

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Puzzle, ne güzel yorumlamışsın. Teşekkürler, senin de yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Tufan Bey,çok güzel bir noktaya değindiniz. Yürek kolay kolay dökülmez kaleme; dökülüyorsa şayet ya aşk doruklara tırmanmıştır, yada acı dayanılmaz boyutdadır.

    Beni de, sizi tekrar burada görmek mutlu etti.

    Teşekkürler Tufan Bey.
    Sevgi ve muhabbetle kalın.

    YanıtlaSil
  13. Bu şiir mutlu sonla bitti. Bekleyen, beklediğine kavuştu, ne güzel. Her bekleyen için böyle olsa keşke...
    Senin şiirlerinin kalitesini tartışmıyoruz ble artık, Hamiyet. Alttaki video da hem görselliği hem de müziği ile şiirinle çok güzel bütünleşmiş...
    Radyo Voyage'ı görüyorum sayfanda. Benim favori radyomdur. Her gün dinliyorum. Senin şiirlerin, tam da Radyo Voyage'ın müzikleriyle birlikte dinlenecek şiirler...
    Şiirler ve müzikler sade temanla güzel bir uyum sergiliyorlar sayfanda. Bu tarzını seviyorum... Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. Sihirli Yazılar, sizlerin beğenisi beni mutlu ediyor. Sevgili arkadaşım, içten sözlerin için teşekkür ederim.
    Radyo Voyage kaliteli müzik yapıyor, bu özelliği ile de kendini hemen diğerlerinden ayırıyor.
    Tekrar teşekkür ediyor ve sana mutlu pazarlar diliyorum.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  15. Beklenen de, bekleyeni böyle beklemeli..

    YanıtlaSil
  16. Mavi Tutku, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle, sevdiklerinizle birlikte mutlu huzurlu yıllar dilerim.

    E.Çelik

    YanıtlaSil
  18. Acısıyla tatlısıyla geride bırakacağımız bir yıl daha oldu, hatalarımızla büyüdük, ders aldık, her geçen gün sorumluluk yüklendik.

    Ağız tadıyla, huzurla ve sağlıkla, aydınlık günlerin umuduyla tüm sevdiklerinizle birlikte mutlu bir yeni yıl diliyorum..

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Puzzle, teşekkür ederim. Dilerim huzurun, sevginin ve mutluluğun yağmur olup yağdığı bir yıl olsun.
    Bende size mutlu bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
  20. Tufan Bey, evet acısıyla tatlısıyla bir yıl daha bize veda ederken, tüm insanlık olarak hatalardan ders çıkarmayı, güzellikler için de çaba harcamayı öğrenebilmişizdir diye umut ederek yeni bir yıla daha adım atıyoruz.

    Dilerim siz ve herkes için güzel bir yıl olsun. Teşekkür ederim. Mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net