~~~~~~~~~~~~~~~

22 Ocak 2011

Yarına Edilmiş Tek Yemin


Bu sabah
Bırakıyorum düşlerimi bir gül ağacına
Katıyorum yüreğimi
İsimsiz martının çığlıklarına
Ve yine dokunuyorum
Senli cümlelerle sana
Sen her duamın peşindeki amin
Sen yarına edilmiş ey tek yemin
Görüyor musun
Ömrümüz savruluyor rüzgârın kollarında
Her geçen günümüz bir diğerinden daha yaşlı
Gözlerimizdeki renkler soluklaşıyor
Düşen yapraklarımız fazlalaşıyor her gün ağarışında
Elimde yazan kalemin mürekkebi tükeniyor
Günler tükeniyor
Saatler tükeniyor
Ömrümüz tükeniyor
Gözlerim hep maviliklerde ama yorgun
Yürek inançlı ama suskun
Dillenemeyen bir bebek misaliyim
Duyulmayan sesimin esiri olmuşum
Aynı hızla çarpan bir şey var içimde
Adına sen demişim
Sen dedikçe benliğimi bilmişim
Sen dedikçe Yaradan'a yeniden iman etmişim
Sen her duamın peşindeki amin
Sen yarına edilmiş ey tek yemin
Artık ya yeşersin bahçemdeki güllerin
Ya da çek ipini
Kıyameti kopsun senli cümlelerin

Hamiyet Akan

39 yorum:

  1. Sen, her duamin sonundaki amin.. Bunu cok sevdim, sevgili hamiyet..

    YanıtlaSil
  2. Sevmek bir dua gibidir; saf ve içten ve sevgili o duanın zirvesindeki aminden başka ne olabilir ki(?) Öyle değil mi, sevgili Üryan.

    YanıtlaSil
  3. herbir dizeniz muhteşem...

    YanıtlaSil
  4. arka fonda bu müzik ve sizin harika dizeleriniz ve her duamızın sonundaki amin...

    YanıtlaSil
  5. Anconoz, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Aynur(Küçük Hala)teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir şarkıyla beraber mükemmel bir şiir teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  8. İkiz Annesi, asıl ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar Hamiyet Hanım,

    Yüreğinizden ve kaleminizden yine duygulu ve bereketli dizeler dökülmüş.
    "Sen yarına edilmiş ey tek yemin,
    Artık yeşersin bahçemdeki güllerin,
    Ya da çek ipini;
    Kıyameti kopsun senli cümlelelerin!.."

    Tebrik ederim, kutlarım sizi. Görüşmek ümidi ile hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  10. öylesine bir yolcu23/1/11

    müthiş etkili sözler ve onu tamamlayan bir müzik Hamiyet hanım harikasınız
    sevgiyle

    YanıtlaSil
  11. Özellikle şu son 5 dize o kadar büyüleyici ki.
    "Sen her duamın peşindeki amin
    Sen yarına edilmiş ey tek yemin...."
    Hele fondaki müzikle beraber. Okumaya doyum olmaz. Bu duyguları bu dizelere sığdırmak başlı başına bir iş. Şiirde sen bir başkasın be Hamiyetçim. Yüreğine sağlık... Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili hamiyet sevgi yüklü duygusal şiirine yazdığım yorumu kaldıramadı yüreğim, şiirimle özetledim karamsarlığımı..


    Doğuştan yufka yürekliydik.
    Bize aitmiydi? içimizdeki varlık.
    Yaşamı sever gibi, onu sevmiştim
    Bu kadar kolay olmamalıydı ayrılık.

    Gün bitimi yokluğu düşer yüreğime
    Hiç gelmeyeceğini bile bile.
    Mavi deniz-lere özenir tek kanatlı martılarım..
    Çığlıklarıyle kaybolur,içimdeki son hatıralarım.

    nida

    YanıtlaSil
  13. Evet,bir gün daha gitti yüreğimizin ömründen..
    Sizi okumak keyifli gerçekten Hamiyet hanım,ve okuyunca yazma hevesim geliyor yeniden,sanırım daha sık uğramalıyım..

    Selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Katıyorum yüreğimi
    İsimsiz martının çığlıklarına
    Ve yine dokunuyorum
    Senli cümlelerle sana...

    Çok anlamlıydı,teşekkürler. Kalemin ve yüreğin bu duygu seli şiirlerde daim olsun arkadaşım...Sevgiyle mutlu pazarlar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. tebrik edşyorum ruhumuz dinleniyor

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Recep Bey, teşekkür ediyorum.
    Siz de hoşça ve mutlu kalın.

    YanıtlaSil
  17. Öylesine bir yolcu, asıl harika olan sizlersiniz.
    Teşekkür ediyorum.
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  18. Sihirli Yazılar, teşekkürler canım. Sizlerin beğenileri beni mutlu ediyor.
    Senin de o güzel yüreğine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. Ruhumu gıdasız bırakmayasın Hamiyet...
    Eksik kalmış uzunca zamandır hep bişeyler...
    Yarım kalmış!
    Bilirim ki senin gönlünde, benim gönlümde şiirle beslenir.
    Sen hep yazasın Hamiyet. Yorgun gönlüme bu yemin iyi geldi.

    YanıtlaSil
  20. Nida'cım, hüznü yüreğimi yakan içten mısralarını bırakmışsın sayfama. Hani şu masallardaki gibi bir sihirli değneğim olsun isterdim, isterdim ki tüm hasretle yanan yürekleri kavuşturayım bir anda ama işte o sadece masallarda. Onun için elimden tek gelen dua etmektir. Dilerim Yaradan herkesin gönlüne göre versin.

    Canım, sevgiyle ve mutlu kal...

    YanıtlaSil
  21. Tufan Bey, teşekkür ediyorum. Size bu duyguyu verebiliyorsam ne mutlu bana. Lütfen yazın, hep yazın çünkü unutmayın kelimeler bıraktığınız anda boynu bükük kalan bir yetime döner.

    Benden de selam ve sevgi ile...

    YanıtlaSil
  22. Hikayelerdirgeriyekalan, teşekkür ederim. Seninde yüreğin mutluluk ve huzurla dolup taşsın arkadaşım.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Gönülüniversitesi, teşekkür ederim. Ruhunuzu dinlendirebilmek ne büyük bir mutluluk.

    YanıtlaSil
  24. Newbahar'ım, yorgun gönlüne iyi gelmiş olduğunu bilmek, işte bu da bana iyi geldi.

    Canım, o eksik kalanlar dökülür işte kelimelere ve o an dinlenir yorgun gönüller.
    Artık yorulmasın o güzel yüreğin.

    Mutlu gecelerin, mutlu yarınların olsun Newbahar'ım...

    YanıtlaSil
  25. canımmmm nasıl özlemişim şiirlerini ve seni. ses ver ara sıra ,özletme bu akdar çok. şiirin de enfesti,yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. her biri diğerinden etkileyici dizeler Hamiyetcim...
    yüreğine sağlık...
    gül ağacına astığın en güzel düşlerinin gerçeğe dönmesi dileğiyle...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  27. Hamiyet hanım, şiiriniz yüreğime dokundu inceden inceye...
    İncinmiş bir yüreğe şifa oldu mısralarınız.

    Hele bu müzik...
    Her dinlediğim de ince bir sızıyla birlikte sevinç dolar yüreğime...

    Çok ama çok güzeldi.

    Yüreğiniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  28. Nevbahar01, öyle yoğun bir dönem geçiriyorum ki... Ben de seni özledim canım. En kısa zamanda görüşmek dileğiyle...
    Teşekkürler şeker.

    YanıtlaSil
  29. Sedencik, sağol canımcım seninde tüm dileklerinin gerçekleşmesini diliyorum.
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  30. Gezginay, teşekkür ederim. Beğenileriniz beni çok mutlu ediyorum.

    Dilerim o yüreğinizi hiç bir şey bir daha asla incitmesin.
    Yüreğiniz dertten uzak, mutluluklara yakın olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. ŞEKER NERDESİNNNN?

    YanıtlaSil
  32. Merhaba,
    Doğrudan ve dolaylı katkılarınız sayesinde DAMLA / ÖYKÜ ÖZEL SAYISI yayınlandı.
    Sizlerin şahsında sanatçılara ve sanat severlere teşekkür ederken saygı ve sevgilerimi sunarım.
    Sabahattin Gencal ( Emekli öğretmen)

    YanıtlaSil
  33. Yine dokturmussunuz tebrik ediyorum, gercekten ilgiyle takip ediyorum, keyifle dinliyorum...Bir bilseniz nerelere goturuyor yazdiklariniz, tarifsiz duygular icerisinde bazen kabima sigamadigimi dusunurken, zamanla demleniyor sanki ruhum...
    Size layik degil ama bana gelen bir odulu size vermeden gecemeyecegim...Kabul ederseniz sevinirim...Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  34. Merhabalar,

    Bizi, bu iletişimden alıkoyan; doğamızda olan yazma ihtiyacımızı engelleyen bu zihniyeti ve bu zihniyetten doğan her türlü yaptırım araçlarını şiddetle kınıyorum.

    Anlatma isteği, insanda doğal bir eğilimdir. Çocukluk döneminde ağlama, bağırtı ve el yüz hareketleriyle görünürlük kazananan bu istek, sonradan dil aracılığıyla konuşma ve yazma şeklinde belirir.

    İnsanoğlu varlığını belirtmek için konuşma ve yazma unsurlarından birine başvurmak ihtiyacını duyar. İnsandaki konuşma ve yazma ihtiyacı; kişisel, toplumsal ve uğraşsal zorunluluklar şeklinde tezahür eder.

    Bu bağlamda, yazmak; dünyayı tanımak ve onu dost hale getirmekse, çalan çanlara kulaklarımızı tıkayamayız. Çalan çanlarda, kendi sesimizin yankılarını duymamız gerekir.

    Çevremizdeki çirkinlikleri, haksızlıkları ortadan kaldırarak, onları değiştirip düzelterek, dünyayı dost hale getirebiliriz.

    Haksızlıkların yok edilmesi, çirkinliklerin giderilmesi, toplumda bir saygı dengesi yaratır. Bu nedenledir ki, yazmaya katılmış her insan, öbür insanlardan daha ağır bir sorumluluk yüklenmiştir. Böyle bir sorumluluk yüklenme de yazarı, toplumun sözcüsü haline getirir.

    Bu bağlam da, bizler de yazdığımıza ve dolayısıyla bu gruba dahil olduğumuza göre, üstümüze düşeni seve seve yerine getirmeye hazır mıyız?

    Recep Altun Kaman-Kırşehir

    YanıtlaSil
  35. Gecikme sebebin en özelindir belki de, bilemeyiz!
    Nedir sana 40 gündür post koydurmayan sebep(maraz), öncesi gibi hep merak ederim!

    İnsan nefes aldığı müddetçe yazmalı, içinde biriktirmemeli kaygılarını, acılarını...
    Hiçbirşeyin eskisi gibi olmayacağına inanmalısın bir dakika geriye dönülmesine imkanı vermeyen böylesine bir yaşamı paylaşıyor insanoğlu...
    Vede yaşanmışlıklarının seni üzemeyeceğine inandırmalısın kendini, birazda varolmak, yada kaybolmak insanın kendi elinde, çare üreteceksin tanrı ile birlikte, Yardım edecektir umarsız kullarına inan, adı niye (kader) olsun, bak devam ediyor durmuyor zaman, durduramıyoruz bir dakika bir an...
    Bişeyler yaz hamiyet, bişeyler ama ne olursa olsun:))
    Yürekten Kaleme,sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar,

    Anneler Günü'nüzü kutlar; sağlık, huzur ve mutluluğu hiç eksik olmayan, tüm sevdiklerinizle birlikte daha nice Anneler Günü'ne erişmenizini can-ı gönülden dilerim.

    En Güzel'e emanet olun, selam ve saygılarımla efendim, hoşçakalın.

    YazBlogcu

    YanıtlaSil
  37. Merhabalar efendim,

    İnşallah sıhhat ve afiyettesinizdir. En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim,

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  38. canımcığım gene kayıpsın:(
    özledim ama artık gel msn e olsun ,lütfen...

    YanıtlaSil
  39. Sabahattin Bey,ben teşekkür ederim.
    Saygı ve sevgiler

    Nevbaharım, beni düşündüğün için teşekkür ederim.
    Gelirim msn’e merak etme canım, buralardayım.
    Sevgiler şeker

    Tesbih Taneleri, teşekkür ederim.
    Dilerim sizleri satırlarım her daim huzura götürsün.
    Benden de sevgi ve muhabbetle…

    Yaz Blogcu, hem güzel anneler günü dileklerinize, hem de yazı aşkını anlatan satırlarınıza teşekkür ederim.
    Siz de en güzele emanet olunuz.
    Sevgi ve saygılarımla…

    Nida’cım, bazı nedenler sebebi ile yazamadım. Böylesine düşünmen, beni çok duygulandırdı, teşekkür ederim. Merak içinde bırakmışsam affola…
    Benden de pamuk yürekli arkadaşıma sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net