~~~~~~~~~~~~~~~

15 Ekim 2010

Yağmur

korkutmasın seni
ne yağmur ne de boran
yıldırmasın seni
etraftaki çamur yığınları
sen yürü çocuk
ama dosdoğru yürü
yılmadan yürü
yorulmadan yürü
düştün mü
kalk tekrar yürü
ve yeter ki iste
değiştirirsin
bu bozuk düzeni
bataklık da olsa dünya
silip atarsın tüm kirleri
H. Akan


Sonbahar yağmurları alabildiğine yağıyor, rüzgâr nefesi kesilene dek uğulduyor ve ben hapşırıklarımla ona eşlik ediyorum. Evet, yılın ilk soğuklarıyla birlikte bende soğuğu almış durumdayım. Son birkaç gündür üzerimdeki kırıklık, ateş derken dünü yatak yorganla samimi bir halde geçirdim.

Yağan yağmur gece saat 01:00 sularında oldukça yoğunlaştı. Hani kovayla boşalıyor sanki derler ya, işte bu seferki kovayla değil sanki kazanla boşalıyordu göklerden. Penceremden yağmuru seyrettim. Çok sürmedi, ana cadde yağan yağmura teslim olarak sular altında kaldı. Birde belediyenin başlattığı cadde düzenlemelerine yağan yağmurda eklenince yağmurun akıntısı çamur akıntısına dönüştü. Tüm kaldırımlar yeniden yapılandırılıyor. Biten yerlere baktım güzelde oluyor ama şu işi yazın yapmak dururken neden bu mevsimde…?

Yağmuru uzun bir müddet seyrettim. Bir süre sonra bedenimin halsizliğinden daha fazla pencere önünde duramayıp yatağıma uzandım. Hâlâ kulağım yağan yağmurdaydı; çatıya düştükçe oluşturduğu ses karanlığın sessizliğiyle harmanlanınca ortaya müthiş bir dans çıkıyordu. Yağmur ve gecenin dansı; hırçın ve ihtiraslı…

Yağmuru seviyorum ama böyle aşırı yağdığı zaman aklıma dışarıda kalan evsizler, evini su basan insanlar geliyor ve büsbütün sevgim dağılıveriyor. Bizler sıcacık evlerimizde çayımızı, kahvemizi yudumlarken onlar ya başlarını sokacak bir yer arıyor, ya da başlarını soktukları evlerini yağan yağmurdan korumaya çalışıyor. Kış demek, bir evsiz için ölüm demek.

Geçenlerde Siyami Ersek hastanesine gittim. İşlerimi halledip çıktığımda, bir büfenin kenarında birine takıldı gözlerim. Buz gibi havada üzerinde bir tek pantolonu olan, her yanı tozdan simsiyah olmuş ve büfenin verdiği ekmekle karnını doyurmaya çalışan bir evsiz. Ve onu görmemek için çaba harcayan onlarca insan! Hâlbuki baksalar o gözlere neler söylüyordu; nasılda masum, nasılda ilgiye açtı. Ama kimse görmedi. Görmek istemedi. Acaba hiç düşünmüyorlar mıydı; ya bir gün bizde bu durumlara düşersek diye. Her çıkışın birde düşüşü vardır; kimse bunu unutmamalı. Yarın ne olacağımızı, ne hallere düşeceğimizi bilemeyiz ama bilmeliyiz ki bugün yapılan en küçük iyilik, tıpkı yapılan en küçük kötülük gibi karşılıksız kalmayacaktır.

Gece bitti ama dans bitmedi; şimdide gündüzle dans ediyor yağmur. Dilerim yağan yağmur birilerinin canını yakmamıştır. Dilerim bereket olsun, huzur olsun, mis gibi toprak kokusunu getirsin; acısız, gözyaşsız...

42 yorum:

  1. Yazılarında en çok neyi seviyorum biliyor musun sevgili Hamiyet,pek çok duyguyu anda anda yaşatabiliyorsun insana ve bu çok güzel...Herkese nasip olmaz bence:)

    Dualarına "amin,binlerce kere amin"diyorum...

    YanıtlaSil
  2. Evet, görmemezlikten geliniyor bu evsizler. "Görsek ne olacak? Elimizden ne gelir ki?" diyorlar. Ben de böyle havalarda, hele de kara kışın soğuğunda üzülüyorum onlar için. Bazen belediyeler toplayıp götürüyorlar spor salonlarına falan ama çoğu akıl hastası olduklarından durmayıp kaçıyorlarmış orada da. Ya da böyle söyleniyor bahane olarak. Akrabaları var bazılarının ama sahip çıkmıyorlar. Bir çözümü olmalı bunun. Bile bile soğukta ölüme terketmek doğru değil, ne olursa olsun...
    Küçük çocuk yağmura çamura bakmadan yürüsün. Düşse bile kalksın, pes etmesin. İsterse bu bozuk düzeni değiştirmenin bir yolunu bulabilir... Şiir çok güzel... Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Şiir çok güzel..ah bir yürüse ahh...

    YanıtlaSil
  4. nermin15/10/10

    hamiyetcim keşke daha duyarlı bir toplum olmayı becrebilseydik yanımızdakiler açmı tokmu açıktamı bilmeden kendi içimizde kendi dünyamızda yaşıyoruz yazık çok yazık canım şiirin çok güzeldi yüreğine sağlık vede geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  5. Ruh ve Mana, Bunu yaşatabiliyorsam, ne mutlu bana.

    Bende aminlerine eşlik ediyor ve teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sihirli Yazılar, aslında herkes kendi çevresinde olan bitene gözlerine kapatmasa ve yardım eli uzatsa her şey düzelir. Teşekkürler, sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. O.K.A. Mavi Tutku, Teşekkür ediyorum. Yürüyecek, yürümeli.

    YanıtlaSil
  8. Nermin Hanım, zaten duyarlı olabilsek bunca acı yaşanmazdı.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. YAĞMUR VE BEN

    Düşme!hayellerime biraz beklemelisin
    Çok sıkıntılı yüreğim,önce seyredeyim,
    Sonra Islanayım doyasıya..
    İliklerime işlemiş ihanetleri alıp götürmelsin.
    Gül kokolu çisiltilerini duyayım
    Sancılı nefeslerin arasında..
    Çatlamış topuklarıma ilaç ol!
    Islak gözlerime mendil,
    Eğer sadıksan sözlerine
    Sırıl sıklam olduğumu
    Hatırlatma yine,cünki mevsimin değil.
    Ayrılığı,ben bilyorum.Bir de sen bil..
    Yadsıma bana terk edildiğimi ne olur,
    Sağanak olarak düşme yenlerine
    Üşümesin yas tutan kollarım yine,
    Bak sayıklıyorum..
    Rüyalarımı biliyorsun! tâbîrini sakın söyleme,
    Yağsanda yüreğime,sancılarım dinmeyecek!
    Hüzünlerimi,yağmurun hiç bir zaman silemeyecek..
    Nida ersin

    YanıtlaSil
  10. Nida’cım, ne güzel mısralar dökülüp geliyor sayfama senden yana. Bende yüreğimin ırmaklarından en derin sevgileri yolluyorum sana… Her daim mutluluk yağmurları yağsın üzerine.

    YanıtlaSil
  11. Teşşekür ediyorum,sizin postunuzun yansıtısıydı bu,o kadar etkindi ki yazınız! benim şirimin lafı mı olur.Benim için dilediğiniz eş duyguları sizin de paylaşmanızı arzu ediyorum.Sevgiler.

    Arkadaşımın linki çok güzel şiirleri var,ilginizi çekebilir.

    http://sakarserce.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Asıl ben teşekkür ediyorum; hem sayfamı güzel mısralarınla süslüyorsun, hem de bana yine güzellikleri barındıran bir blog sunuyorsun. Hemen verdiğin adresi inceledim. Birkaç sayfasını okudum ve bundan sonra da sanırım devamlı okuyucusu olacağım. Sevgiler Nida'cım.

    YanıtlaSil
  13. "sen yine yürü çocuk" çok güzeldi dizeler umut var içinde.
    Yağmur alacaklı gibi verdiklerini almaya uğraşır gibi,, hırçın azgın acıımasız tıpkı insanlar gib yağdı çamurlaştı bozuk düzen gibi.. Canım yüreğine sağlık, devamı bereketle gelsin sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  14. Adsız16/10/10

    Merhabalar,
    Önce, çok geçmiş olsun dileklerimle birlikte biran evvel sağlığınıza kavuşmanızı temenni ederim.

    Yağmur burada da değişik yağıyor. Her taraf betaon ve asfalt olduğu için, yağan yağmur suları sel oluyor.

    Yağmur da gördüğünüz kimsesiz çocuktan etkilenerek yazdığınız şiirin dizeleri de duygularınızı haykırıyordu.

    Bu çocuklara artık tek başımıza bir vatandaş olarak bizlerin sahiplenmesi çok zor. Bu sahiplenmeyi kurum ya da kuruluşların yapması gerekiyor. Daha doğrusu bu işi devlet organize edecek, kurum ve kuruluşlar arası paylaşımını sağlayacak.

    Söz konusu mağdur çocuğu siz ya da biz ne kadar ve nereye kadar sahiplenebiliriz. Bu devirde ve bu zamanda çok zor.

    Çok eski yıllarda tüm aileler toprak ve tarımla uğraştıkları için böyle çocukları sahiplenebiliyorlardı.

    Bu duyarlı paylaşımınız için teşekkür eder, tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunarım. Allah'a emanet olun, kendinize iyi bakın.

    YanıtlaSil
  15. Gordion960, teşekkürler arkadaşım. Benden de kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Recep Bey,teşekkür ederim. Ben de size sağlığın, huzurun, mutluluğun yağmur gibi yağacağı günler diliyorum.Siz de Allah'a emanet olunuz.

    YanıtlaSil
  17. Hamiyet hanım, geçmiş olsun sizede.

    Yazınızı yayınladığınız ilk saatlerde okumuş ama cevap yazmaya vakit bulamadan internetten uzaklaşmak zorunda kalmıştım.
    Yazınızı okuduğum günün akşamın da arkadaşımla eve dönerken Kartal köprüsün de büyük bir kazanın yaşandığını gördük.
    Biz geçmeden dakikalar önce olduğu belli olan kazanın yanından arabalar durmadan geçip gidiyordu.
    Arkadaşım gece yarısı iki bayan olduğumudan dolayı durmadı devam etti.
    Sizin yazınızı hatırladım.
    Düşüncelerinizden bahsettim arkadaşa ve sonra davranışımızı sorgulamaya başladık.
    Durup herhangi bir şeye ihtiyaç olup olmadığını sorabilirdik ama sormadık.O an bize engel olan şey neydi onu sorduk kendimize.Öyle bir kaza da can kaybı olma olasılığı yüksekti, araba da çocuklar vardı belki bu düşünce durmamıza engel oldu filan diye vicdanımızı rahatlatmaya çalıştık ama işe yaramadı...Suçluluk duyduk Maltepe civarların da arkadaş geri dönelim diye tutturdu artık çok geçti...

    Güzel gören yüreğiniz dert görmesin.

    Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Hamiyet,
    "Bazen bitmek bilmeyen dertler yağmur olur üstüne yağar;ama unutma ki rengarenk gökkuşağı yağmurdan sonra çıkar" demiş Mevlana.
    Mutlu bir hafta dileği ile...Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Öncelikle geçmiş olsun,şiir çok umut doluydu,dilerim tüm çocuklar bu umudu taşır,dilerim.

    Yağmur her yerde çok aşırı yağdı,evet keyfini çıkarmak gerçekten güzel de birde can yakmasa,zarar vermese,yatak yorgan suların içinde yüzer gördüğüm her haber programında o insanların çilesini yaşıyorum adeta,Allah zorda kalanların yardımcısı olsun.


    Selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. amin Hamiyetcim dilerim getirdiği sadece bereket ve güzellikler olsun...
    ve yarın tekrar başlıyormuş...
    bir sıcak bir soğuk nerdeyse hasta olmamak mucize...
    çok çok geçmiş olsun canım...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. canım resim de güzel,şiir de güzel,sen zaten güzelsin. ama geçmiş oslun kendine dikkat et,öpüldün kocuman...

    YanıtlaSil
  22. yüreği güzel, kalemi güzel, dizeleri güzel arkadaşım iyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
  23. yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Canım selam,
    Ben de bir hediyen var. Kabul edersen çok mutlu olurum. sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. canım bir ödülün var bende :)

    YanıtlaSil
  26. Hamiyet hanım size hitaben yazılmış blıgumda bir postunuz var okursanız mutlu olurum saygılar

    YanıtlaSil
  27. şeker sustun gene iyisindir inş...

    YanıtlaSil
  28. Adsız14/11/10

    Merhabalar,

    Mübarek Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.

    Tüm sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu ve güzel bir bayram geçirmenizi can-ı gönülden dilerim.

    En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  29. Hamiyet'cim huzurlu ve sıhhatli bayramlar temenni ediyorum:))

    Tanrım daim yanında olsun. Tüm dualarım sende huzur ve sıhhate vesile olsun=))
    Tanrıdan esenlikler diliyorum.:))
    nida

    YanıtlaSil
  30. Tüm sevdiklerinizle birlikte,sağlık ve huzur içinde mutlu bayramlar diliyorum...

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  31. Adsız25/11/10

    Merhabalar,

    Bir ayı aşkın bir süredir bloğunuzda yaprak kımıldamıyor. İnşallah hayra vesiledir.

    Sağlık ve mutluluklar dilerim, Allah emanet olun!

    YanıtlaSil
  32. Hamiyet hanım, nerelerdesiniz çok özlettiniz kendinizi...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. İnşallah iyisindir ve her şey normaldir Hamiyet.Allah'a emanet ol...

    YanıtlaSil
  34. Hamiyetcim merak ettim seni nerelerdesin...
    bir kaç defa geldiğimde sayfanada ulaşamadım...
    inşallah iyisindir canım...
    öpüyorum çok...
    iyi bak kendine...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  35. Adsız4/12/10

    Merhabalar,
    Hamiyet Hanım, ara sıra bloğunuza bakıyorum, daha doğrusu doğrudan takibimdesiniz, ama bir hareket göremiyorum. İnşallah sağlığınız ve huzurunuz yerinde ve mutlusunuzdur. Yüce Allah yar ve yardımcınız olsun. Sağlığınıza duacıyım. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  36. nerdesin be şeker:(
    bi ses versen:(

    YanıtlaSil
  37. Adsız9/12/10

    Merhabalar,

    Son yazdığınız blog zaten bloğumun sağ taraftaki kolon üzerinde yer alan menü listesinde görülmekte. Bakıyorum herhangi bir ilave yok! İnşallah iyisinizdir. Sağlığınız yerindedir. Güçlü ve güzel bir kaleminiz vardı. Çok duygu ve mana yüklü dizeler çıkaran bu kalemin ara verdiğini görmek tabi ki biz okuyucuları üzmektedir.

    Sizi, Alemlerin Rabb'i olan Yüce Allah'a emanet ediyor ve sağlıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  38. Adsız14/12/10

    Merhabalar Hamiyet Hanım,

    Herhalde tedavi gerektiren bir sağlık sorununuz var galiba. Her halukarda tam sıkıntınızı bilmemekle beraber, sağlık sorunu olduğunu tahmin ederek böyle yazdım. Sorun değişikse lütfen beni bağışlayın.

    Habersiz bir şekilde bloğunuzu terk etmenizden ben böyle anladım.

    Sorununuz her neyse, Cenab-ı Allah yar ve yardımcınız olsun inşallah!

    En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  39. Hamiyetciğim. Geçmiş olsun. Tam iki ay oldu sessizliğiniz devam ediyor.Sağlık sorununuzla uğraşı içersinde olduğunuzu varsıllıyorum, tekrar tanrıdan acil şifalar dilyorum. inş.bir an önce iyileşir eski sağlıklı günlerinize dönersiniz.Özlemlerimi sevgilerimi gönderiyorum:)) Almanya da bende benzer sorunlar yaşamaktayım ama iyiyim iyileşmekteyim..Gönül dolusu sevgiler..
    nida/ Katerina Hospital
    STG.Almanya

    YanıtlaSil
  40. Sevgili
    Nida, Recep Bey, Nevbahar01, Sedencik, Ruh ve Mana, Ays, Tufan Bey, Puzzle, Nilay, Güngör, A.Y., Ferkul, Hikayelerdirgeriyekalan ve tüm arkadaşlarım yorum ve iyi dilekleriniz için her birinize canı gönülden teşekkür ederim.

    Nida’cım, yorumundan anladığım kadarıyla hastanedesin. Sorun neyse dilerim biran önce çözüme ulaşır ve sağlıklı mutlu günler seninle olur. Çok geçmiş olsun canım.

    YanıtlaSil
  41. Hoş geldiniz hamiyet hanım,umarım bir sorun yoktur?

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  42. Tufan Bey, hoş buldum. Şimdilik bir sorun yok. Size ve diğer blog dostlarıma ilginizden dolayı teşekkür ederim.
    Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net