~~~~~~~~~~~~~~~

Taşa Can Vermek


Sizleri taşların büyülü dünyasına daha önce Çakıl Taşları adındaki yazımla götürmüştüm. Şimdiyse yine çakıl taşlarına bir yolculuğa çıkıyoruz ama bu sefer tablolarda can bulan taşlara...


İçimde taşlara olan sevgim sonunda beni çakıl taşlarıyla resim kursuna sürükledi. Dün çakıl taşlarıyla resim kursumun ilk günü idi ve müthiş bir şekilde zevk aldığımı söylemeliyim. Bundaki en büyük etken elbetteki sevgili hocamız Fehim İbrahimhakkıoğlu oldu. Kendisi 1963 yılından beri bu işe gönül vermiş. Gerek yurtdışında, gerekse yurtiçinde birçok sergilere imza atmış. Her bir öğrencisiyle tek tek ilgilenen sevgili hocamız, aynı zamanda oldukça mütavazi, espirili ve içten kişiliği ile kendisini hemen sevdiriyor. Böyle bir ustadan ders almak benim için onur kaynağıdır.

İlk gün dersimiz çizim yaparak geçti. Hocamızın masanın üzerine koyduğu objeleri çizdik ama çizerken belki onlarca defa sildik çünkü Fehim hocam her yaptığımız hatayı kesinlikle görüyor :) Buradan hocama selamlarımı yolluyor ve diyorum ki gözlerinize sağlık hocam :) Siz hep görün, görün ki bizlerde sizin gördüğünüz güzellikleri görebilelim.

Çakıl taşlarıyla resim, ciddi anlamda sabır isteyen ama aynı zamanda insanı fevkalede rahatlatan bir sanat alanı. Taşların doğal renkleri ile tuvalde ışık-gölge derinlik vermek kolay bir şey değil ama hocamızın tablolarında bunları başarı ile gerçekleştirdiğini görüyoruz.

Aşağıdaki videodan eserlerini izleyebilirsiniz.
Herkese mutlu günler diliyorum.
Hamiyet Akan

Resimler: Fehim İbrahimhakkıoğlu

 
Theme:deluxetemplates.net