~~~~~~~~~~~~~~~

06 Ekim 2010

Taşa Can Vermek


Sizleri taşların büyülü dünyasına daha önce Çakıl Taşları adındaki yazımla götürmüştüm. Şimdiyse yine çakıl taşlarına bir yolculuğa çıkıyoruz ama bu sefer tablolarda can bulan taşlara...


İçimde taşlara olan sevgim sonunda beni çakıl taşlarıyla resim kursuna sürükledi. Dün çakıl taşlarıyla resim kursumun ilk günü idi ve müthiş bir şekilde zevk aldığımı söylemeliyim. Bundaki en büyük etken elbetteki sevgili hocamız Fehim İbrahimhakkıoğlu oldu. Kendisi 1963 yılından beri bu işe gönül vermiş. Gerek yurtdışında, gerekse yurtiçinde birçok sergilere imza atmış. Her bir öğrencisiyle tek tek ilgilenen sevgili hocamız, aynı zamanda oldukça mütavazi, espirili ve içten kişiliği ile kendisini hemen sevdiriyor. Böyle bir ustadan ders almak benim için onur kaynağıdır.

İlk gün dersimiz çizim yaparak geçti. Hocamızın masanın üzerine koyduğu objeleri çizdik ama çizerken belki onlarca defa sildik çünkü Fehim hocam her yaptığımız hatayı kesinlikle görüyor :) Buradan hocama selamlarımı yolluyor ve diyorum ki gözlerinize sağlık hocam :) Siz hep görün, görün ki bizlerde sizin gördüğünüz güzellikleri görebilelim.

Çakıl taşlarıyla resim, ciddi anlamda sabır isteyen ama aynı zamanda insanı fevkalede rahatlatan bir sanat alanı. Taşların doğal renkleri ile tuvalde ışık-gölge derinlik vermek kolay bir şey değil ama hocamızın tablolarında bunları başarı ile gerçekleştirdiğini görüyoruz.

Aşağıdaki videodan eserlerini izleyebilirsiniz.
Herkese mutlu günler diliyorum.
Hamiyet Akan

Resimler: Fehim İbrahimhakkıoğlu

16 yorum:

  1. DUYURU
    Bloglardan Seçmeler 24 Kasın 2010 günü ÖĞRETMENLER GÜNÜ özel sayısı olarak yayınlanacaktır.

    Katkı sağlamak isteyenler, öğretmenlerimizle ilgili her türlü yazı ya da başka çalışmalarını
    29 Ekim 2010 gününe kadar Bloglardan Seçmeler'e gönderebilirler.

    İlgi göstereceğinizi umuyorum.

    Sevgi ve saygılarımla

    Sabahattin Gencal

    YanıtlaSil
  2. Hamiyetciğim,o kursta olmayı ne kadar çok isterdim!Ben de geçen yıl resim kursuna gitmiştim...Terapi gibi oluyor cidden bu tip etkinlikler...Bu yıl da ahşap boyama kursuna gidecektim,bir ahşap aşığı olarak..Ama coğrafya değiştirdim,bakalım,nasip,belki burada da mümkün olur....Başarılar dilerim...

    YanıtlaSil
  3. çok değişik bir sanat. harika görünüyor eserler. sizin eserlerinizi görmek isteriz :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzeldir boyalarla haşır neşir olabilmek hele o çakıl taşlarının enerjisi dokunduğunuz ilk anda sarar insanı...Ne iyi etmişsin arkadaşım çok zevkli bir dünya resim ,,hayatı çiz taşlar dile gelsin başarılar diliyorum eserlerini buradan görmek dileği ile kolay gelsin.Ayrıca üstadın ellleri yüreği dert görmesin eserleri muhteşem aynı tarz çakıl taşları ile Celal Süsoy da sergi açmıştı bayılmıştım sabır ve yürek işi gerçekten sevgiler yolluyorum.

    YanıtlaSil
  5. Adsız7/10/10

    Merhabalar Hamiyet Hanım,

    Sanatsal yönünüz takdire şayandır. Sizin sanata olan düşkünlüğünüzü, ilgi ve alakanızı tebrik ederim.

    Hem taşlara sanatıyla can veren bir sanatçıyı, hem de olağanüstü güzelliklerle dolu eserlerini bizimle tanıştırmanız ve paylaşmanız büyük bir inceliktir.

    El emeği ve göz nuru bir uğraşın sabırla yoğrulduğu bir mekandandan güzellikler sunan, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba hamiyet,taşlara hayat vermek çok zevkli ve maharet isteyen bir sanat dalı,taşlarda ki renk tonlarının farklılıklarını yakalayarak tuvale konbileceklerini seçmek ve bir pona üzerine aktarmak zaman isteyen uğraş, ayrı minvalde de sabır gerektiriyor. Yaptığı eserlere hayran olmamak elde deil,dedeğin gibi tablo'lara can vermiş fehmi hoçamız...

    İlgimi çekti internetten biraz araştırma yaptım, Dünya da bir ilkmiş yani, ne demek,!! taşlarla tablo yapım sanatının ilk mimarı ve yaratıcısı..sn Fehim İbrahimoğlu.. ve de bence elleri öpülecek bir sahsiyet..

    Ne kadar takdir gördüğünü sen daha iyi biliyorsundur. Türkiye de malesef kıymetleri bilimiyor bu tür dehaların, Fazlı SAy Örneğini anımsarsak. Bir yerde devlet desteğinden mahrumlar devleti, Ulusu, ,Tükiye yi temsil eden sanatkarlar taltif görmüyor büyüklerimiz tarafından,üstelikte ödünlenmiyor.. Tabi bu benim nacizhane kanaatim...bilmem belki de yanılıyorum dur..

    İnşallah seni de ilerleyen yıllarda hoçanın kulvarında karier yapmış bir bayan olarak görselleriz, azimle yaklaşamın da ben bunu sezinliyor başaracağına da inanıyorum.:))
    sevgiler gönderiyorum..

    (Atelye zannedersem Ataşehir de ,15-20 çıvarında da senin gibi öğrecisi var)

    YanıtlaSil
  7. Adsız8/10/10

    Nerelerdesiniz Hamiyet Hanım merak ettim.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  8. Çok yaratıcı olmuş bunlar hem çok güzell..

    YanıtlaSil
  9. Sabahattin Bey, teşekkür ediyorum. Bir aksilik çıkmazsa elimden gelen yardımı yapmak isterim.

    Öğretmenlerimizin emekleri hiçbir şeyle ödenemez ama onların gönüllerini hoş tutmak bizleri mutlu eder.

    Benden de sevgi ve saygı ile…

    YanıtlaSil
  10. Ruh ve Mana, keşke olabilseydin.

    Dediğin gibi gerçekten bir tür terapi gibi…

    İnşallah gittiğin yerde gönlünce istediklerini gerçekleştirirsin.

    Teşekkür ediyorum.
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  11. Komançi, teşekkürler. İnşallah :)
    Eserleri görmek için daha çok çalışmak gerekiyor ama başlamak bitirmenin yarısı derler. Başladık bakalım hayırlısı…

    YanıtlaSil
  12. Gordion960, teşekkür ederim.

    Eğer yanlış hatırlamıyorsam,
    Celal Süsoy Gaziantep’deki Zeugma mozaiklerinin bir kopyasını çakıl taşlarıyla yapmıştı.

    Bu alanda eserleri olan bazı sanatçılar var ama Fehim hocam dünyada çakıl taşlarını resimle buluşturan ilk isim.

    Her sanatçı sanatına yüreğini katar, sevgisini katar ve sanatseverlere öyle sunar. Onun içindir ki bir tablonun karşısına geçtiğimizde içimizde bir şeyler harekete geçer. Yüreğimiz daha farklı şekilde çarpmaya başlar. Öncelikle hocama ve tüm sanatçılara emeklerinden dolayı şükranlarımı sunuyorum.

    Sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  13. Recep Bey, teşekkür ederim.
    Sağlık ve mutlulukla kalınız. Saygılarımla…

    YanıtlaSil
  14. Nida’cım, bir göreceksin fasulye veya nohut kadar taşlar itina ile seçiliyor ve ardından bir cımbız yardımıyla tek tek yerleştiriliyor. Sabır ve maharetin dansı diyebiliriz.

    Evet, hocam dünyada bir ilke imza atmış. Hem sanatıyla hem de kişiliğiyle gerçekten dediğin gibi elleri öpülesi bir insan. Tüm dünyada takdir edilen ve ülkemizi en iyi şekilde temsil eden bir sanatçı…

    Seninle aynı düşüncedeyim. Keşke daha fazla değer görebilseler. Her ne kadar bazı kurum ve kuruluşlar sahip çıksalar da, maalesef ülkemizde ressamlarımız, müzisyenlerimiz, şairlerimiz gereken ilgiyi göremiyor.

    Nida’cım, güzel dileklerine ve inancına teşekkür ediyorum. Bende sana kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

    Evet, bildiğim kadarıyla atölyesi Ataşehir’de ama bize eğitim verdiği yer Ataşehir’de değil.

    YanıtlaSil
  15. Adsız, merak edilecek bir durum yok. Son zamanlarda bazı işlerim var. Onun için bloğumla fazla ilgilenemiyorum.

    YanıtlaSil
  16. Ateşböceği, teşekkürler. Bu güzellikleri Fehim hocamızın sayesinde görebiliyoruz. Onun yüreğine ve ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net