~~~~~~~~~~~~~~~

01 Mart 2010

Vuslat Sofrası





Kadın tutuklattı

Sarmaşık misali olan hüzünleri

Adam ısmarladı masaya

En nadide sevinçleri

Birlikte varıyorlardı huzurun tadına

Birbirlerine daha da acıkıyorlardı

Aldıkları her lokmada

Bakışları kilitlenmişti

Sevda denen katığa

İkisi de şanslıydı

Kurulmuşlardı

Bereketli bir sofraya

Onlara sunulan

Sunulmamıştı

Ne Leyla’ya ne Mecnun’a

Zira olsalardı şimdi

Gıpta ederlerdi böylesine bir aşka

Kısacık zamanlara

Dev anılar sığdırıyorlardı

Her buluştuklarında

Martılar sanki tavaf ediyordu semayı

İçlerindeki sevdanın saflığı

Vapurun ardında bıraktığı köpüklerden

Daha beyazdı

Bir çocuğun doğallığıyla

Her vardıkları yere huzuru taşıyorlardı

Ama kimseyi görmüyor

Kimseyi duymuyorlardı

Bildikleri ne varsa sadece aşklarıydı

Bir adam ve bir kadın

Kısa bir zamana

Yine sığdırdı koca bir hayatı

Ve sanki

Yarın buluşacaklarmış gibi ayrıldı

Eller sallandı

Gizlice düştü gözyaşları

Ama umut yüreklerinin tahtıydı

Bir daha ki vuslat saatine kadar

Tek bir kelime düştü dudaklarından

Ya sabır


Hamiyet Akan


Resim: Rene Magritte

16 yorum:

  1. Delice severken nedir bu belirsiz, gizli ayrılıklar sevgili Hamiyet!
    Saklamışsın neden ayrılmak zorundalar.
    Şimdi bende yüreğime koydum seve seve ayrılmanın en acı hislerini, hep böyle sürecek değil ya!

    Yüreğine selam olsun şiir kadın.

    YanıtlaSil
  2. sevda ayrılıkları mı barındırıyor içinde...
    yoksa ayrılıklar mı sevdayı tetikliyor...
    ama her iki durumdada bencede sabır canım...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. nermin1/3/10

    şiirini okurken aklıma senede bir gün adlı film geldi.
    zorluklara dayanan iki sevgiliyi aktarmışsın satırlarına pek de güzel olmuş yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Aşkı yaşamak ve sindirmek böyle olmalı...

    Yüreklere tercüman olmuş, sevenlerin yüreğini okumuş bu şiir.Severek okudum, müzikle birlikte o sıcacık muhabbeti yaşamamak mümkün değil.

    Tebrikler...

    YanıtlaSil
  5. harika dizeler
    kaleminize yüreğüinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Hamiyet2/3/10

    Sevgili Newbahar, ayrılıklarda sevdaya dahilmiş öyle derler ve bazen seven yüreklere sadece sabretmek düşer.

    Elbet hep böyle sürmez her ayrılık bir gün vuslat kapısını çalar belki bu alemde belki ebediyette...

    Benden de selam olsun sisli dağların güzel meleği...

    YanıtlaSil
  7. Hamiyet2/3/10

    Sedencik, sevgi sevenin yüreğinde aş ise, sabır ekmeğidir.

    Sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil
  8. Hamiyet2/3/10

    Nermin Hanım, her sevgide zorluklar vardır mühim olan sabrı bilmektir.

    Teşekkürler...
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  9. Hamiyet2/3/10

    Ali Bey, hoş geldiniz.
    Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  10. Hamiyet2/3/10

    Mavi Sihir, şiirimdeki duyguları sizlere yaşatabilmişsem ne mutlu bana...

    Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  11. Sadece gözleri kapayıp bu güzelliğin hayaliyle seyre dalıyor insan.
    Olsun,buda keyifliydi,belki yaşayamasak da seyretmesi bedava değil mi.

    Teşekkür ediyorum sevgili hamiyet hanım,bunca bunalmışlığın içinde iyi geldi gerçekten.

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Hamiyet'cim çok lezzetli bir kalemin var senin, tebrik ediyorum.
    Acı, tatlı, tuzlu duygunun her halini çok güzel yansıtıyorsun canım. Kalemine, yüreğine sağlık
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Hamiyet3/3/10

    Tufan Bey, ben teşekkür ediyorum.

    Hayat gerçekten bunaltıyor insanı ama kelimeler insana bir parçacıkta olsa nefes aldırıyor.

    Hayırlı geceler diliyorum.
    Sevgi ve muhabbetle kalınız...

    YanıtlaSil
  14. Hamiyet3/3/10

    Güngör'cüm, teşekkür ediyorum.
    Senin de yüreğine sağlık canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Adsız9/3/10

    Umutların tükenmediği, yeşermek üzere toprağa serpildiği ve bir sonraki hasata bırakıldığını anlatan güçlü ve güzel kalemden mısralara dizilen ayrılığın izlenimlerini okutan kaleme, emeğe ve yüreğe sonsuz selam ve saygılarımı iletirim.

    Esen kalın.

    YanıtlaSil
  16. Recep bey, teşekkür ediyorum.
    Hayırlı günler diliyorum.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net