~~~~~~~~~~~~~~~

06 Ocak 2010

Denizci Kızıyım Ben




Denizci kızıyım ben

Beklemeye alışık gözlerim ezelden

Kaç geceye merhaba dedim

Kaç defa geçtim bilmem

Sabahın görmeyen saatlerinden…


Bedenim mavi çarşaflara gizli

Balık ağından toplarım pul pul hayallerimi

Yüreğime değerken renk cümbüşleri

Boynuma dolanır sonsuzluğun incisi…


Dayanamam denizin davetkârlığına

Alışıktır bedenim ıslaklığına tuzuna

Özgürlüğü içerken derin sularda

Ay dokunur dudaklarımın kızılına…


Dalyanları birbirine katarım inadına orkinosların

Gözlerime nakşetmiş yeşili yosunların

Med-cezire meftunken kıyılarım

Kendimden geçerim sarhoşluğuyla dalgaların…


Denizci kızıyım ben

Kaptanı da benim tayfası da ömrümün

Efendisiyim aşk denizinde gönlümün

Vurgun yiyip esiri olana dek güçsüzlüğümün

İçeceğim hayatı bir mey gibi her gün…


Hamiyet Akan


Ocak 2010

21 yorum:

  1. Ahhh! ah!... Ne güzeldi, ne de hoştu şiirin sevgili Hamiyet.
    Sen yazdın, maviliklere boyandı düşler. Bir hayali denizci kızı peydah oldu gözümde. Bekleyişi, dalgalarla oynayışı...
    Kimi zaman yakamozlara dalan zümrüt gözleri...
    Sen yazdın binbir hayali hikayeyi gözünde canlandırdı Newbahar.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Denizci kızı, bayıldım ben bu şiirine...

    Sevgiler Hamiyetcim...

    YanıtlaSil
  3. Adsız6/1/10

    Efendim, sizi tek kelimeyle tebrik ederim, kaleminiz ne kadar hünerliymiş, ruhunuzda esen deli fırtınalar dışarı imgelerle eğretilemelerle ne güzel dizeler vurmuş bir dalganın kıyılarını kırbaçlar gibi... Son kıtayı da öyle güzel bağlamışınız ki; " kaptanı da, tayfası da benim ömrümün, efendisiyim aşk denizinde gönlümün,vurgun yiyip esiri olana kadar güçsüzlüğümün, içeceğim hayatı bir mey gibi hergün

    Efendim hani derler ya on üzerinden on diye. Kaleminize, emeğinize, gönlünüze ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Bu güzel şiiri bizimle paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim.

    Allah'a emanet olun, sağlıcakla kalın efendim.

    YanıtlaSil
  4. mevsimlerimsensin6/1/10

    şiiriniz pamuk yığınlarına uzanmak gibi yumusak huzurlu
    şu müzik kulaklarımdan ruhuma yayıldı götürdü beni deniz aşırı yerlere
    sağolun hamiyet akan

    Heybeliada'daki Deniz Okulu'ndan mezun olan Ismail Türe, kendi gibi
    Gelibolulu olan bir genç kiza kaptirir gönlünü. Iki sevgili parmaklarina
    nisan yüzügü taksalar da, birbirlerini çok seyrek görmektedirler. Ismail
    Türe denizaltida muhabere subayi olarak görevlidir çünkü. Üstegmenin aklina
    harika bir fikir gelir; nisanlisina isikli mors alfabesini ögretecek,
    Çanakkale'den geçis yapacaklari geceyi planli oldugu için önceden bildirecek
    ve böylelikle haberleseceklerdir.

    Bogazi yüzeyden geçmekte olan denizaltinn kulesindeki denizciler sigara
    içmekte, sohbet etmektedirler. Aralarindan birinin heyecanli oldugu her
    halinden belli olmaktadir. Gelibolu kiyilarina geldiklerinde, karanlik
    içindeki evlerden birinden bir el fenerinin yanip söndügü görülür: "Seni
    seviyorum…" Arkadaslari gülümseyerek Ismail Türe'ye bakarken, genç asik
    elindeki fenerle sevgilisine karsilik vermektedir…

    Bu olaydan sonra iki sevgilinin aski düsmez olur denizalticilarin
    dillerinden. Herkes, haberlesmek için kurulan isik yolunu konusur.
    Arkadaslari "Evlen artik su kizla da, buradan her geçisimizde selamlasmayi
    birak artik" diye takilirlar Ismail Türe'ye. Denizaltinin üstünün ve altinin
    bir oldugu yagmurlu günlerde bile, Çanakkale Bogazin'dan geçilirken,
    elindeki fenerle ask nöbeti tutan yakisikli denizci gözünü bir an olsun
    ayirmaz Gelibolu kiyilarindan.

    Yine bir gün, yirmi yedi yasindaki Üstegmen, Çanakkale'den geçecekleri gün
    ve saati, denizaltinin ugradigi bir limandan haber verir nisanlisina. Ege
    Denizi'nden Bogaz'a giris yapacaklarini, en öndeki denizaltinin kulesinde
    olacagini bildirir. Genç kizin gözüne her zaman oldugu gibi, o gece de uyku
    girmez. Büyük bir sabirla pencerenin önünde oturmakta ve gözünü hiç
    kirpmadan denize bakmaktadir. Fenerine yeni pil almis olsa da, arada bir
    yanip yanmadigini kontrol eder yine de…

    Birden, dev bir kararti belirir suyun üstünde. Güneyden gelen bir denizalti,
    penceresinin görüs sahasina girmistir. Genç kiz pencereyi açar ve gecenin
    karanligina uzattigi elleriyle feneri yakip söndürür.
    "Seni seviyorum…"

    Kulede bulunan denizaltinin komutani Bahri Kunt isareti görünce gülümser:
    "Hay Allah, bu kiz denizaltilari sasirdi. Nisanlisinin denizaltisi bizim
    önümüzdeydi…" Bir anlik tereddütten sonra Birinci Inönü denizaltisinin
    komutani Bahri Kunt, yanit gönderilmezse genç kizin telaslanacagini
    düsünerek, karsilik verilmesini emreder. Yanindakilerin "Ne diyelim
    komutanim?" diye sormasi üzerine de sunlari söyler:
    "Ebediyete kadar…"

    O gece Üstegmen Ismail Türe'nin görev yaptigi Dumlupinar, Çanakkale
    Bogazi'na giris yapan ilk denizalti olmustur. Ama, Gelibolu kiyilarina
    gelmeden Nara Burnu açiklarinda Isveç bandirali "Naboland" adli gemi
    tarafindan çignenmekten kaçamamis ve yarali bir balina gibi aci dolu sesler
    çikararak, Çanakkale'nin karanlik sularinda kaybolmustur. Her sey birkaç
    dakika içinde gerçeklestiginden, arkadan gelmekte olan Birinci Inönü
    denizaltisi Dumlupinar'a çarpan geminin yanindan habersizce geçerek,
    Gelibolu'ya ulasan ilk denizalti olur.

    Genç kiz, nisanlisindan haber almanin huzuru içinde basini yastiga
    koydugunda, genç denizci çoktan dalmistir "ebediyete kadar" sürecek olan
    uykusuna!…

    Sunay Akın

    YanıtlaSil
  5. Newbahar'ım seni güzel hayallere daldırabilmişsem ne mutlu bana. Bir denizci kızı olmaktan dolayı daha bir gurur duydum şu an...
    Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  6. Jadore, denizci kızından selam olsun sana...
    Sevgiyle kal canım.

    YanıtlaSil
  7. Recep Bey, asıl ben teşekkür ederim. Yüreğimden kopup gelenleri sizlerle paylaşmak ve sizlerin beğenilerini almak beni mutlu ediyor. Siz ve tüm kalem dostlarım bıraktığınız yorumlarla beni onurlandırıyorsunuz, bir kalem aşığı başka ne ister ki(?)
    Tekrar teşekkürler.
    Siz de sağlık ve mutlulukla kalınız..
    Hayırlı akşamlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Mevsimlerimsensin, ne hoş bir tarif; " pamuk yığınları" Hem ziyaretiniz ve böylesine güzel bir benzetme için, hem de sunmuş olduğunuz hikaye için teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ne diyeyim bilemedim,öyle güzelki duygular,koca ummanı yüreğinize sığdırmışsınız dalga dalga vuruyor her kıtası insanın ruhuna.

    Çok güzeldi,çok.

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Adsız7/1/10

    harika ya bu
    nasil bir yureginiz var sizin

    YanıtlaSil
  11. Bayıldım bu şiire! Denizi çok severim. Denizle ilgili olması zaten baştan fethetti beni... Şu son kıtada söylediklerini aynen uygula, olur mu canım? Kendi denizinin hem kaptanı hem tayfsı ol. Kendi hayatını kendin yönet yani, kontrolü kimselere bırakma. Ve hayatı bir mey gibi iç hergün.:))
    Şahsen kafiyeli şiirleri daha çok beğeniyorum ben. Senin bu şiirinde de ustaca kafiyeler yapılmış. Gerçekten çok güzel... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. yerim seni denizci kızı:)
    çok güzel bir şiirdi ...
    resim de harika, müzik de...
    kocaman öptüm seni ve yüreğini...

    YanıtlaSil
  13. deniz tutkumdur benim...
    ama şu''kaptanıda benim tayfasıda ömrümün''demişsin...
    işte o cümle yeni tutkum oldu...
    yüreğine sağlık canımcım...
    *
    bir önceki yazına yorum yazmak için cebelleştim...
    uçmuş yorum yazılan kısmın yarısı yazamadım...
    burdan devam edicem :)
    çektiğin resimler hakikaten çok iyi geldi bana...
    bu mevsimde yonca çok güzel sürpriz...
    köpişe bayıldım dememe gerek var mı :)
    birde o minik canların adını değiştirip üstlerine methiyeler yazmıştım bir dönem...
    sümsüm diyerek :))
    hepsi süperdi canımcım...
    zaten izmiti çok ama çok severim...
    heykeli,fethiyesi,kefkeni,karamürseli,maşukiyesi...
    sevilmezmi hiç :)
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. Tufan Bey, çok teşekkür ederim.
    Dilerim mutluluklarınız
    ummanlar kadar uçsuz bucaksız olsun.
    Saygı, sevgi bizden efendim.

    YanıtlaSil
  15. Sihirliyazılar, hoş geldiniz...

    Deniz hiç sevilmez mi(?)
    Deniz, huzurdur benliğe...
    Deniz, özgürlüktür ömüre...
    Deniz, sonsuzluktur yüreğe...


    Beğeni ve ziyaretinizle mutlu ettiniz beni, teşekkür ederim.

    Sonsuz sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Nevbahar01, şekey yeme beniii:) yersen benden kalmaz ve sen bu şiirleri okuyamazsın:)

    Kocaman sevgiler şeker parem...

    YanıtlaSil
  17. Adsız arkadaşım, bilmem ki nasıl bir yürektir:) onu benden çok sizler daha iyi bilirsiniz.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Seden'ciğim tutkuların hiç eksilmesin canımcım :)

    Yorum bölümündeki sorunu, yorumların görünüm şeklini değiştirerek halletttim.

    Resimleri beğenmen beni ayrıca mutlu etti.

    Canımcım, İzmit'i seviyorsan mutlaka bana da uğra beklerim :)

    Kocaman sevgilerimi yolluyorum yüreğimden yüreğine...

    YanıtlaSil
  19. "Denizci kızıyım ben
    Kaptanı da benim tayfası da ömrümün
    Efendisiyim aşk denizinde gönlümün
    Vurgun yiyip esiri olana dek güçsüzlüğümün
    İçeceğim hayatı bir mey gibi her gün…"

    Harika bir final... Hamiyetçe bir şiirin müthiş güzel finali...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Suskunadam, teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Hamiyet,seni okumak öyle güzel ki susuz kaldığında yanarken yüreğin buz gibi bir su misali,, öyle derin öyle tanıdık ki insanı alıp götürüyor nereye diye sormaksızın...yüreğine sağlık arkadaşım süper tek kelime ile süper. sevgiler.

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net