~~~~~~~~~~~~~~~

14 Ocak 2010

......






Ümit



Sonsuzluğun içinde
Ümitler biriktiriyorum ceplerime
Ama unutuyorum ceplerim delik
Dökülüyorlar ha bire


Hamiyet Akan

Fırıldak



İçsem kadehteki meyi
Anca başım dönerdi
Ama fırıldak oldu dünya
Seni içtiğimden beri



Hamiyet Akan

Gebe


Öyle gebe kaldı ki yüreğim aşka
Sonunda güneşi doğurdu
Kavuştu aydınlığa



Hamiyet Akan


Düşüş



Ben bir elma çekirdeği
Sıyrıldım kabuğumdan attım kendimi
Elma olmayı becerecektim
Tutturabilseydim düştüğüm yeri

Hamiyet Akan
Dem



Hüzün ocağında
Fazla demleme yüreği
Sonra andırır kıvamı geceyi
İçmeye kalktığında
İçini yakar demi


Hamiyet Akan


Tik Tak



Âşıksan
Hem şairsindir hem filozof
Yüreğin kurulu kalmıştır
Çalıyordur aşkı durmadan

Hamiyet Akan


Çağrı

Gelip kondu diye dallarına
Kızma sakın şakayık kuşuna
Konar mıydı
Sendeki bu renk, bu endam olmasa
Hamiyet Akan

30 yorum:

  1. ne güzel sözler,sevgi damlalarımı bıraktım size sevgi lerrr

    YanıtlaSil
  2. Yenilikler ve ilginçlikler dünyasında hep Hamiyet vardır zaten... :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Adsız14/1/10

    Efendim, merhabalar; Ümit, Fırıldak, gebe, Düşüş, Dem, Tik Tak ve Çağrı isimli dörlüklerini okudum. Hepsi birbirinden güzel, hepsi birbirinden kıymetli ve değerli konuları içermektedir. Lafı fazla uzatmamak için tek kelimeyle bir harikaydı diyebilirim.

    Kaleminize, yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Bu güzel dörtlükleri bizimle paylaşan gönlünüze sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim.

    YanıtlaSil
  4. iyi aksamlar,

    öyle güzel üretiyorsunuz ki,sus kalip hayranlikla bakip bakip dönüyorum sayfanizdan...

    yüreginize saglik...

    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Adsız14/1/10

    Bir masa düşünün üzerinde envai çeşit lezzetler vardır gel der size amma velakin öyle bir tanesi vardır ki hemen ulaşmak istersiniz sizin başınızı döndürür işte öyle bir şey Hamiyet AKAN şiirleri daha ne denir bilmem fevkalede......
    Tuna Kalafat

    YanıtlaSil
  6. Suskunadam, yenilikler hayata renk verir.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  7. Recep Bey, teşekkür ediyorum efendim.
    Sizlerin de okuyan gözlerinize ve yüreklerinize sağlık. Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. Masallar Ülkesinin Son Kızı, siz iyi akşamlar demişsiniz ben de günaydın demek istiyorum. Beğenileriniz beni çok mutlu ediyor. Teşekkür ediyorum. Gününüz bol gülücüklü geçsin.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Tuna Kalafat, hoş geldiniz.
    Bu sözler insanın gururunu okşuyor.
    Sizlerin güzel gören gözlerin de marifet, yoksa ben naçizane içimden geçenleri döküyorum sayfalara ama sizler yüceltiyorsunuz, teşekkür ederim.
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  10. Sevgi Damlalarım, hoş geldiniz.
    Teşekkür ederim.
    Sevgi damlalarınızı alıyorum ve sevgiler sunuyorum.

    YanıtlaSil
  11. hepsi bir birinde güzel ve duygu yüklüydü..etkilenmemek ne mümkün sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel dörtlükler bunlar...
    Herbirini ayrı sevdim.

    Sevgiyle ...

    YanıtlaSil
  13. Bu şiirlerinde Orhan Veli havası sezdim canım... Kısa kısa ama bu kadar az lafın arasında birşeyler anlatmayı başarıyor... Üstelik birçoğunda kafiye de kullanıyorsun ki bu bana göre apayrı bir güzellik katıyor. Şahsen kafiyeli şiirleri daha çok severim ben. Her iki tür de güzeldir ama kafiyeli yazmak, kafiyesiz yazmaya göre daha zordur doğal olarak...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşım valla süpersin ya.
    Çok şahane yazıyorsun.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Yeşim15/1/10

    nasıl yazıyorsunuz imreniyorum keşke bende yazabilsem diyorum
    bu cümleler neden benden çıkmaz:( harikasınız

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Bilge, etkileyebilmek ne güzel, teşekkürler.
    Benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Dalgaları Aşmak, hoş geldiniz. Teşekkür ederim, sevdirebilmişsem ne mutlu bana...
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  18. Sihirliyazilar, benim için bir onurdur sevgili şiir üstadıyla birlikte anılmak, teşekkür ederim.

    O büyük üstadlarımız gibi olmak için çok yol katetmek gerektiğini biliyorum ve onları saygıyla anıyorum.

    Şiir de mana, kafiye, vezin, aruz asırlardır kullanılır, bunlar bize atalarımızdan bir armağandır.

    Yılları devirerek gelen bu mirasımıza elimizden geldiği kadarıyla sahip çıkmak görevimiz.

    Şiiri üçe ayıracak olursak:
    1) Mana boyutu olan şiir.
    2) Ses, ahenk boyutu olan şiir.
    3) Hem mana, hem ahenk boyutu olan şiir.

    Keşke becerebilsekte bu üçüncü şıktaki gibi şiirler yazabilsek çünkü böyle şiirler balla kaymak gibidir, tadına doyum olmaz.

    Sevgili arkadaşım, bak bir kafiye dedin bana neler dedirttin :)

    Beğenin beni mutlu etti.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Güngör, o güzelliği gören sizin gözleriniz ve hisseden yüreklerinizdir.
    Teşekkür ediyorum.
    Sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Yeşim, her insanın içinde kelimelere aşinalık vardır belki biraz zaman, belki biraz çaba ve farkındalıklar, yaşanmışlıklarla insan içindeki uyuyan şiir devini uyandırabilir, yeter ki isteyin.
    Ve asla şiiri bırakmayın.

    Yeşim, teşekkür ediyorum ama harika olan sizlersiniz.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. hayata,aşka dair dörtlükler...tercih edemiyorum:( her biri ayrı değer...yüreğiniz kadar değerli,bu harika paylaşıma en içten teşekkürlerimle arkadaşım...Sevgilerimle

    bilirsiniz,müziğe ola sevgimi:) bu bağlamda harika bir seçim...

    YanıtlaSil
  22. Derya Sağ16/1/10

    Merhabalar
    Andrea Bocelli'nin büyülü sesi eşliğinde harikulade şiir ziyafeti yaşadım.
    Teşekkürler-İyi geceler

    YanıtlaSil
  23. Hikayelerdirgeriyekalan, asıl ben teşekkür ediyorum. Beğeniniz beni mutlu etti.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Derya Sağ, hoş geldiniz.
    Andrea Bocelli gerçekten büyülü bir sese sahip hele bu şarkısı her daim beni müthiş etkiler.
    Ben teşekkür ediyorum.
    Sevgi ve muhabbetle kalınız.

    YanıtlaSil
  25. süperr olmuş canımcım :))
    dörtlüklerin hepsi birbirinden güzel...
    yüreğine sağlık...
    yinede favorim ''şakayık kuşu''
    oldu :))
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  26. ne güzel bir ritim ile ahenk ile dizilmiş hayatı anlatmışsın yine bir güzellik yapmışsın şairem yüerğin dert görmesin sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Adsız17/1/10

    ablacım mükemmel olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  28. Seden'ciğim, teşekkürler canımcım :)
    Senin de her bir yerine sağlık.
    Gülücüklerin bol olsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Gordion960, seninde yüreğin dert görmesin.
    Teşekkür ederim arkadaşım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Sevgili kardeşim, teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net