~~~~~~~~~~~~~~~

11 Ocak 2010

Benim Kalemim





Her kelimede her cümlede,

Coşmalı benim kalemim.

İmbik imbik her heceye,

Akmalı benim kalemim…


Dizerken mısraları inci gibi,


Kıskandırmalı Aslı’yı Kerem’i.

Mecnun’un geçtiği çölleri,

Yeşertmeli benim kalemim…


Uzanıp dağların ardına,


Kondurmalı başı yârin bağrına,

Bir nara atıp sonsuz fezaya,

Gülümsetmeli benim kalemim…


Nice prangaları kelepçeleri,


Sıra sıra aşılmayan engelleri,

Hançer misali çaresizlikleri,

Dağıtmalı benim kalemim…


Çıkartıp kuyulardan Yusuf’u,


Züleyha’ya vardırmalı yolu.

Zorluğun ardından huzuru,

Yaşatmalı benim kalemim…


Bilirim kaderim varmaz çareye,


Çare diye tutunmuşum kaleme,

Şu garip devri cihan içinde,

Ömrüme nefestir benim kalemim…


Hamiyet Akan



Sevgili blog arkadaşım Sihirliyazilar2, beni “güneş ışığı” ödülüne layık görmüş kendisine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.









Şimdi benim bu ödülü, 12 ayrı arkadaşıma devretmem icap ettiğini biliyorum fakat her biri güneş kadar sıcacık yüreğe sahip olan arkadaşlarımın içinden seçim yapamadığım için tüm arkadaşlarıma armağan ediyorum.
Herkese kucak dolusu sevgilerimle…



16 yorum:

  1. Adsız11/1/10

    Kalemi kuvvetli kardeşim Hamiyet Hanım; şiirlerinizi büyük bir keyifle zevk alarak okuyorum. Sözcüklere olan hakimiyetiniz, kıvrak zekanız ve ilham kaynağınız olan ince ruhunuz, dizelere hakettiği derin duygu ve manaları yüklemekle birlikte şiirlerinizi daha da güzelleştirmektedir.

    "Benim Kalemim" isimli şiiriniz tek kelimeyle bir harikaydı.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  2. Ömrüne nefes...

    Başka ötesi yok değil mi..Ötesi yok.

    Sevgiler Newbahardan

    YanıtlaSil
  3. Berra Kartal11/1/10

    Bazen durur bazen coşar çağlardı
    Epeyce zamandır sustu kalemim
    Yaren ile hüzünlenir ağlardı
    Daima överdi dostu kalemim

    Sevgisini bin baharda bulamadı
    Bu çileye tahammülü kalmadı
    Yine namert kapısın çalmadı
    Yalancı mertlere küstü kalemim

    Bazen yare bazen sere dokundu
    Taştan değil dost gülünden sakındı
    Hiç gülmedi hep halinden yakındı
    Selamı sabahı kesti kalemim

    Tan yeliyle dağbaşında tozarken
    Gonca güle methiyeler dizerken
    Seni beni başkasını yazarken
    Birgün bam teline bastı kalemim

    Türkü oldu bestelerde dolaştı
    Her makamdan şarkılara bulaştı
    İşi bitti kendisiyle dalaştı
    Az daha deldirdi postu kalemim

    Külleri savruldu közü tükendi
    Kalıbı büyüdü özü tükendi
    Bağırdı çağırdı sözü tükendi
    Sazını duvara astı kalemim

    Şiiriniz harikaydı enfes bir tad bıraktı dimağımda. Okurken Salih Altun'un bu türküsünü hatırladım baylaşmak istedim.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Recep Bey, sizlerin böylesine güzel yorumları hem kalemime, hem de yüreğime güç veriyor. Teşekkür ederim.
    Sevgi ve muhabbetle efendim...

    YanıtlaSil
  5. Berra Hanım, bir tad bırakabilmişsem ne mutlu bana... Hem ziyaretiniz, hem de bu güzel türküyü benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Saygı, sevgi benden efendim...

    YanıtlaSil
  6. Newbahar'ım, kalemi olmasaydı, kalemi nefes gibi ömrüne doldurmasaydı bu Hamiyet dayanamazdı hayata..

    Benden de sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  7. Ben bir sitede boğuşurken beni yabancı görenlerle ve uğrayamazken buralarda ne güzellikler oluyor meğer...

    Kalemine saygıygı duyuyorum... Söylememi istediğin buysa eğer.. :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bir anlamda ruhumuzun klavuzu kalem,huzurumuzun mutluluğumuzun ve sevinçlerimizin dili olduğu kadar acılarımızın ve isyanlarımızında haykıran sesidir.

    Hatırlıyorum çok eskilerde banada bir isyanımda yazdırmıştı.

    Yazımızı yazan kalem
    Yolumuzu çizen kalem
    Defterimi düren kalem
    Topunuzun cümle alem..

    Diye devam edip gidiyordu gidebildiğince,kalem insanın kendisi ile barışıklığı ile yön bulur aslında sevgili Hamiyet hanım,siz ne güzel'ki olumlu yönünden dile getirmişsiniz duygularınızı teşekkür ederim.

    Ödülünüz için tebrik ederim,daha nicelerine inşallah.

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Suskunadam, kimlerle neden boğuşuyorsun bilmiyorum ama konu neyse dilerim kısa sürede çözersin.
    Hayırlı günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Tufan Bey, acılarımıza sevinçlerimize ve dahi bir çok duygumuza yaren olan kaleme sanırım çok şey borçluyuz, öyle değil mi?

    Teşekkür ediyorum içten yorumunuz ve şiirinizden sunduğunuz dörtlük için...

    Sevgi ve muhabbetle kalınız...

    YanıtlaSil
  11. Adsız12/1/10

    seviyorum senin kalemini
    hürmetler hamiyet akan

    YanıtlaSil
  12. Aşkın acılarına, yasaklarına ve çekilen cefalara başkaldıran bir kalem olsun...

    Sakın susmasın.Susmasın ki, bizlerin kulaklarına fısıldasın aşkı...

    Tebrikler, ödülü haketmiş:)

    YanıtlaSil
  13. Kaleminin biz okuyucularını her zaman mest etmesi dileği ile sevgiler. Güngör

    YanıtlaSil
  14. Adsız arkadaşım, teşekkür ederim. Sevdirebilmişsem ne mutlu...
    Sevgi ve muhabbetle kalın.

    YanıtlaSil
  15. Mavisihir, hoş geldin.
    Dilerim kimsenin kalemi de, yüreği de asla ve asla susmasın.

    Teşekkürler arkadaşım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Güngör, teşekkür ediyorum arkadaşım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net