~~~~~~~~~~~~~~~

Yeni Bir Umut Yılı




Bir hallacın ellerinde oradan oraya atılmak gibi, dağınık ve paramparça geçiyor seneler. Ve ne çabuk geçiyor, ne çok şey alıp götürüyor bizden ama yinede umut ediyoruz gelen yeni seneden ve bekliyoruz belki bambaşka olur diye gelen yeni sene…

Unutturur belki geçmişte yüreğimize kazınan acıları, çıkartıp atar diyoruz bedenimize saplanan kırıkları…

Belki açların doyduğu, silahların durduğu, korkuların yok olduğu, para hırsının kaybolduğu bir dünyanın başlangıcı olur diyoruz, dikerken gözlerimizi yeni seneye…

Ama hep seneden bekliyoruz bunca şeyi, bir adım atıp düzeltmek yerine sadece beklemeyi, umut etmeyi tercih ediyoruz.

Akşamın bu saatlerinde oturup penceremden izlerken şehrin keşmekeşini, uzun uzun düşündüm yıllar ilerledikçe insanlarda yitip gidenleri…


En başta sevgiyi yitirdi insanoğlu, taşa çevirdi yürekleri… Peşinden saygı topladı tüm valizlerini gidiverdi.
Tam kendini düzeltmeye çalışıyordu ki insanoğlu, bu sefer maddiyat geldi kapıya dikiliverdi, giriverdi insan denen varlık içinden çıkılmayan hırs denizine ve boğulurken başkalarını da sürükledi kendiyle…

Bakın şimdi ne hale geldi insanlık, marka diye deliriyor sosyetenin ikoncanları, diğer tarafta bir sürü can delik deşik giysileriyle ev belliyor sokak ortalarını… Birileri bir dilim ekmek peşinde koşarken, diğerleri ekmeği ezip geçiyor aldırış bile etmeden…

Hâlâ kadınlarımız dayak yiyor bu toplumda, hâlâ istenmeyen şeyler yaşanıyor dört duvar arasında… Sessiz çığlıklar inletiyor her gecenin kimsesiz saatlerini… Kimse umursamıyor bir diğerini…

Köşe başlarında ayyaşlar, virane evlerde tiner çeken çocuklar, çöplerde yeni doğan masum bebeler yatıyor.

Şimdi bunca olumsuz şey yaşanırken, çıkıp yeni yıl geliyor diye göbekler atıp kendimizden mi geçeceğiz!

Boğazıma bir düğüm atıldı yutkunamıyorum ve inanın ben artık gelen yeni yıldan umut edemiyorum çünkü her gelen yıl getireceğinden çok götürüyor heybemizden, iyilikler değil kötülükler kök salıyor günden güne…
İnşallah iyi olur diyorum ve iyilikler dileyerek mutlu seneler diliyorum hepinize…

Hamiyet Akan
28/12/2009_22:17


 
Theme:deluxetemplates.net