~~~~~~~~~~~~~~~

29 Aralık 2009

Yeni Bir Umut Yılı




Bir hallacın ellerinde oradan oraya atılmak gibi, dağınık ve paramparça geçiyor seneler. Ve ne çabuk geçiyor, ne çok şey alıp götürüyor bizden ama yinede umut ediyoruz gelen yeni seneden ve bekliyoruz belki bambaşka olur diye gelen yeni sene…

Unutturur belki geçmişte yüreğimize kazınan acıları, çıkartıp atar diyoruz bedenimize saplanan kırıkları…

Belki açların doyduğu, silahların durduğu, korkuların yok olduğu, para hırsının kaybolduğu bir dünyanın başlangıcı olur diyoruz, dikerken gözlerimizi yeni seneye…

Ama hep seneden bekliyoruz bunca şeyi, bir adım atıp düzeltmek yerine sadece beklemeyi, umut etmeyi tercih ediyoruz.

Akşamın bu saatlerinde oturup penceremden izlerken şehrin keşmekeşini, uzun uzun düşündüm yıllar ilerledikçe insanlarda yitip gidenleri…


En başta sevgiyi yitirdi insanoğlu, taşa çevirdi yürekleri… Peşinden saygı topladı tüm valizlerini gidiverdi.
Tam kendini düzeltmeye çalışıyordu ki insanoğlu, bu sefer maddiyat geldi kapıya dikiliverdi, giriverdi insan denen varlık içinden çıkılmayan hırs denizine ve boğulurken başkalarını da sürükledi kendiyle…

Bakın şimdi ne hale geldi insanlık, marka diye deliriyor sosyetenin ikoncanları, diğer tarafta bir sürü can delik deşik giysileriyle ev belliyor sokak ortalarını… Birileri bir dilim ekmek peşinde koşarken, diğerleri ekmeği ezip geçiyor aldırış bile etmeden…

Hâlâ kadınlarımız dayak yiyor bu toplumda, hâlâ istenmeyen şeyler yaşanıyor dört duvar arasında… Sessiz çığlıklar inletiyor her gecenin kimsesiz saatlerini… Kimse umursamıyor bir diğerini…

Köşe başlarında ayyaşlar, virane evlerde tiner çeken çocuklar, çöplerde yeni doğan masum bebeler yatıyor.

Şimdi bunca olumsuz şey yaşanırken, çıkıp yeni yıl geliyor diye göbekler atıp kendimizden mi geçeceğiz!

Boğazıma bir düğüm atıldı yutkunamıyorum ve inanın ben artık gelen yeni yıldan umut edemiyorum çünkü her gelen yıl getireceğinden çok götürüyor heybemizden, iyilikler değil kötülükler kök salıyor günden güne…
İnşallah iyi olur diyorum ve iyilikler dileyerek mutlu seneler diliyorum hepinize…

Hamiyet Akan
28/12/2009_22:17


43 yorum:

  1. Eskiyen yılların hesabını yapmakla geçiyor belli bir yaştan sonra gelmekte olan yeni yıl başlangıçları.
    Oysa çocukluğumuzda yeni yıllara heyecanlı bir umut taşıyordu bizleri.
    Hep çocuk kalabilseydik keşke diyor, anlamlı yazınızı kutluyorum.

    YanıtlaSil
  2. umut ediyoruz hatta artık o da bazen yetmiyor...
    mucize bekliyoruz...
    çark hızla dönüyor...
    dönerkende öğütüyor...
    ama ...
    yinede bir adım atmaktan ve umut etmekten vazgeçmeyeceğiz...
    umudun o adımları çoğaltacağını umut ediyorum :)
    canımcım sana ve tüm sevdiklerine...
    mutlu,sağlıklı,çok güzel bir yıl diliyorum...
    hastalıklardan uzak...
    huzurlu...
    tüm isteklerinin gerçekleştiği güzel bir yıl olsun...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. serap yerlikaya29/12/09

    ömrümüzün değişik dönemlerinde yaşadığımız veyahutta yaşattığımız acıların artık tekerrür etmemesi dileği ile
    -iyi seneler-

    akıl sahibi olana ders verir nitelikte yazınız teşekkürler hamiyet

    YanıtlaSil
  4. Umutlarımız yok olmasın deriz hep.Buna kendimizi inandırmaya çalışırız.Umut emek ;direnmektir derim çoğu kez sevgili arkadaşım.
    Yeni yılınızı kutlarım.selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Nuriye, eskiyen yıllarımız eskiyip giderken bizleri de eskitiyor ve bir eskici zaman elinde kayboluyoruz günden güne...

    Keşke o masum yıllara dönülebilse ya da bir sihirli değnek olsa da tüm acılar şu dünyadan silinebilse...

    Teşekkürler...
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  6. Seden'ciğim canımcım, ne güzel tarif ettin;
    "çark hızla dönüyor...
    dönerkende öğütüyor..."

    Ah o çarkın dişleri arasına birileri bir şey koysa da dursa artık, öğütmese...

    Umudun adımları daim olsun inşallah diyorum.

    İçten güzel dileklerine teşekkür ediyorum bitanem. Ben de senin ve tüm sevdiklerinin yeni yılını en kalbi duygularımla kutluyorum. Dilerim her şey o güzel yüreğin gibi güzel olsun tüm yıllar boyunca...

    Sevgilerimle canımcım...

    YanıtlaSil
  7. Gökçe7 merhaba arkadaşım, hoş geldin...
    Ne güzel bir söz, dilerim o direnç hiç tükenmesin zira tükendiği an, sonun girizgâhına gelinmiş demektir.

    Ben de yeni yılınızı kutluyor ve her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.

    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  8. Serap Hanım, tek temennimiz budur zaten acıların bir an önce yok olması...

    Teşekkür ederim.
    Size de iyi seneler...

    YanıtlaSil
  9. Adsız30/12/09

    2010'da tüm isteklerinin gerçekleşmesi dileklerimle. Gerçekleşmezsede boş ver gitsin daha 2011 var 2012 var 2013 var. Anlayacağım var oğlu var :)))))))

    YanıtlaSil
  10. Aslında ürperdim tüm bunları okurken,neleri ıskaladığımızı farkettim yeniden,hayatın eteklerine tutunmaya çalışan bunca yürek varken,yarın kaygısıyla uyuyamıyan gözler varken,bilerek cılkı çıkarılan bu dünyada yeni yıldan ne beklerki insan.
    Birbirini aldatan,yalan rüyalar peşinde koşan,kendine bile samimi olamayan bunca insan arasında ne beklenirki bir takvim yaprağından.
    Sevgili hamiyet hanım aslında tam yaşadığımız gerçekleri dile getirmişsiniz,yaşamda hiç bir şey değişmiyecek,sadece bir gecenin gizeminde umutlara dalacağız ve sabah yeniden gerçeklerle karşılaşınca omuzlarımız düşecek.
    Sadece şunu diliyorum,ne olur gerçekleri görelim ve kendimizi kandırmıyalım,hayat akıp gidiyor acısıyla tatlısıyla,en azından kendimize samimi olursak daha az üzülürüz diye düşünüyorum.
    Ve her şeye rağmen,yeni yılın tüm dünyamıza ve insanımıza barış huzur vede bereket getirmesini diliyorum.
    Siz sevgili arkadaşım,dilerim çok mutlu ve huzurlu olursunuz,sağlık ve afiyet içinde.
    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. meloş30/12/09

    hamiyet ablam 2010 sana her şeyin en iyisini getirsin çünkü sen tüm güzelliklere layıksın mutlu yıllar diliyorum

    bıcırıktan sevgiler öpücükler:)

    YanıtlaSil
  12. Adsız arkadaşım, teşekkür ederim ben de 2010 ve tüm yılların sizin ve sevdikleriniz için isteklerinizin çabucak gerçekleştiği yıllar olmasını diliyorum.

    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  13. Tufan bey, gerçekleri görmek istemiyoruz ve hep üzeri örtülü yaşamlar yaşıyoruz bu hayat yolunda... Keşke gerçekleri görecek kadar güçlü olabilsek ve keşke acı gerçekleri değiştirecek güce sahip olabilsek.

    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Ben de size ve ailenize huzurlu ve mutlu yıllar diliyorum.

    Saygı ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Meloş'um bıcırık kardeşim, teşekkür ederim. Ben de sana umut ve mutluluk dolu yıllar diliyorum, tıpkı sen gibi güzel olsun tüm yılların...
    Sevgiler bitanem...

    YanıtlaSil
  15. Mutluluk ve sağlıkla kuşanmış bir yıl olmasını diliyorum Sevgili arkadaşım...

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Hamiyet'cim,
    Yeni yılda sana, ailene, ülkemize ve dünyamıza, huzur, sağlık, barış, mutluluk, bolluk, bereket ve UMUT diliyorum.Gönlünden geçen ne varsa gerçek olsun canım.
    sevgiler. Güngör

    YanıtlaSil
  17. Hep dile getiriyorum daha kötüye gidiyoruz diye...
    Öte yandan uslüptendir yeni yıl dileklerinde bulunmak. Dilek değilde belki bir avuç umut kırıntısı, ya olursa!!!

    Sevdiklerinle sağlıklı bir yıl geçirmeni dilerim arkadaşım. Sevgiler benden

    YanıtlaSil
  18. Mavisihir, güzel dileklerine teşekkür ediyorum. Arkadaşım, inşallah herkes için iyi bir yıl olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Güngör'cüm, senin, benim ve tüm insanların yüreklerinden geçenler gerçek olsun. Canım, çok teşekkür ediyorum. İyi yıllar arkadaşım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Newbahar'ım, teşekkür ederim. İnşallah umutlarımız boşa çıkmaz diyerek huzurlu, mutlu bir yıl diliyorum.
    Benden de sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  21. Hamiyetcim, yeni yılda, yıllarda sevdiklerinle birlikte mutluluk, sağlık, sevgi dolu günler diliyorum...

    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  22. Ziyaretiniz için teşekkürler.Mutlu yıllar diliyorum.Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
  23. Canım Gülhan'cım, çocuklarınla demişsin ya beni gülümsettin, benim bi tanecik kızım var :) 2010 hepimize mutlu anlarla gelsin inşallah.... Bu güzel dileklerini tüm insanlık için diliyorum. Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  24. Jadore, teşekkürler canım. Hepimiz için iyi bir yıl olması dileğiyle... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Dalgaları Aşmak, asıl ben teşekkür ederim. Mutlu, huzurlu yıllar...

    YanıtlaSil
  26. insanoğlu iyilik ve kötülükle yoğrulmuştur dilerim iyiliklerin ,umutların,yoğun olduğu günlerle dolu bir yıl geçirmemiz dileğiyle..

    YanıtlaSil
  27. Hoş geldiniz Bilge, güzel dilekleriniz ve ziyaretiniz için teşekkür ediyorum. Dilerim kötülüklerden, hüzünlerden, acılardan uzak, huzurlu ve neşe dolu günler hem sizinle hem de tüm insanlarla birlikte olsun.
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  28. nurten31/12/09

    gülümseyişin yüzünden eksilmesin o hüzünlü gözlerin artık neşelensin bak yeni yıl yeni umutları getiriyor kapıya eeeee beni kızdırmaaa hadi ama hüzünlü güzel gülümseee bak bağırttırma beni bakıyor yedi mahalleee :)))
    iyiki varsın hamiyetim
    mutlu yıllar cancazım

    YanıtlaSil
  29. Yazını okudum Sevgili Hamiyet...

    Herşeye rağmen yeni yılın sevgi dolu insanlara umut ve mutluluk getirmesini diliyorum.

    İçinde hunharlık, kan dökmek, hainlik olanları da yaradana havale ediyorum...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Hamiyet Hanım, ne kadar haklısınız, neler umut ederek giriyoruz hep yeni yıllara... Umarım bu yıl umutlarımız boşa çıkmaz.

    Tüm iyi dileklerim sizinle olsun. Sevgiler bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  31. Nurtencim, tamam gülümsedim hatta 32 dişimle:) yeter ki sen sinirlenme :)
    Sen de iyi ki varsın canım.
    Mutlu, huzurlu nice yıllar...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  32. Suskunadam, dediğin gibi her şeye rağmen güzellikler ile gelsin bu ve tüm yılllar.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. Lale Hanım, hoş geldiniz...
    İnşallah umutlar boşa çıkmasın, yürekler daha fazla üzüntüyle yoğrulmasın.
    Teşekkür ediyorum.
    İyi seneler diliyorum.
    Sevgi ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  34. Adsız31/12/09

    Efendim, merhabalar; Memleketimizin halini öyle güzel özetlemişiniz ki, sizi tebrik eder ve kutlarım. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Yazınızdan bir pasaj aldım aşağıya: "...En başta sevgiyi yitirdi insanoğlu,taşa çevirdi yürekleri, peşinden saygı topladı tüm valizlerini gidiverdi..."
    Evet ne kadar doğru bir tespit yapmışınız. Umut edemediğimiz ancak,buna rağmen yine de umutlarımızı bağladığımız bu yeni yılın inşallah tüm insanlığa; sevgi, saygı, barış, huzur, sağlık ve mutluluk getirir.
    Mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim. Sağlıcakla kalın. Allah'a emanet olun efendim.

    YanıtlaSil
  35. Merhaba Recep Bey, hoş geldiniz...
    Maalesef ki memleketimizin hali içler acısı ve bizler her ne kadar umutsuz baksakta yarınlara yine de umudu bırakamıyoruz ve umudumuz odur ki; huzurlu yıllar hem memleketimiz, hem de insanımızla birlikte olsun.
    Size de huzurlu, mutlu, sağlıklı yıllar diliyorum.
    Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  36. GEÇMİŞ YILLARDA GERÇEKLEŞEMEYEN HAYALLERİMİZ, HAYAT BULUR UMARIM.
    2010 YILININ İNSANLIĞA BARIŞ VE HUZUR GETİRMESİNİ YÜREKTEN DİLİYORUM..
    ESENLİK İÇİNDE BİR YAŞAM HEPİMİZİN OLSUN DOSTLAR..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  37. Adsız31/12/09

    yeni yılın sağlık,mutluluk ve huzur getirmesi temennisi ile..sevgiler...
    kayipsehirler.com.

    YanıtlaSil
  38. Yeni yıl dilekleriniz için teşekkür ederim.Ben de yeni yılda sağlık,huzur,mutluluk ve bol umut dilerim size.

    YanıtlaSil
  39. Yeni yılınızı en içten dileklerimle kutluyorum.

    YanıtlaSil
  40. Adsız2/1/10

    merhaba,maalesef yaşananlara rağmen umutlarımızı yitirmemenin gayretiyle yine,yeniden yeni yılın ülkemiz ve insanlık adına iyi günlerin gelmesi dileği ile...yeni yılınız kutlu olsun...sağlıcakla sevgiyle

    hikayelerdirgeriyekalan

    YanıtlaSil
  41. merhaba sevgili arkadaşım herşeye rağmen iyiliklerle dolu bir yıl olsun sağlık huzur bereket dolu bir yıl olsun istiyorum hepimiz için sevgi ile kal selamlar.

    YanıtlaSil
  42. sevgidaimolsun3/1/10

    sevgili hamiyet etrafın sevgi çemberiyle örülü ve hep sevil her daim hep umutdolu ol dilerim..
    huzurdolu yıllara..

    YanıtlaSil
  43. Gülnaz'cım,

    Kayıpşehirler,

    Çoban Yıldızı,

    İçimden Geldiği Gibi,

    Hikayelerdirgeriyekalan,

    Gordion960,

    Sevgidaimolsun

    her birinize teşekkür ederim.

    Ve tüm arkadaşlarıma tekrar teşekkür eder, her biriniz için dilerim ki tüm yıllar en güzel, en huzur dolu anlarla geçsin. Tüm mutluluklar sizlerle olsun...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net