~~~~~~~~~~~~~~~

27 Aralık 2009

Erguvanlar Şehri





Benliğim sen kokar bilirim,

Bilirim benden öte içimdekini…

Bilirim de bir adımda aşamam,

Şu erguvanlar şehrini…


Şehir büyüdükçe gözlerimde,

Ben küçülürüm günden güne…

Kayıp giden yıldızlarla her gece,

Kaybolurum erguvanlar şehrinde…


Takınırım sabrın kemendini,

Biçerim rüzgârlarla sensizliği,

Cezbeye tutulan derviş misali,

Coşarım erguvanlar şehrinde…


Yel olur eserim yedi tepelide,

Bülbül olur şakırım gül bahçelerinde,

Yazına, kışına tüm mevsimlerine,

Sinerim erguvanlar şehrinde…


Yaren bellerken her geceyi,

Dökülür kalemimden sevda şiirleri,

Ah bir bilsen daha niceleri,

Düşer sayfalara erguvanlar şehrinde…


İşlemişim aşkı yüreğimin paresine,

Terk edemem bir hallacın nasırlı ellerine.

Dağılıp karışsa da ömrüm senelere,

Yaşatırım erguvanlar şehrinde…


Sabrı katık bildim bileli,

Uyuturum gönlümdeki tüm çileleri.

Duymasa da ağyar şu garip sesimi,

Seslenirim erguvanlar şehrinde…


Yüreğim olgunlaşırken aşkın deminde,

Durur ten, çıkar can seyrüsefere…

Kadehinden aşkı içtiğim günden bugüne,

Sarhoşum erguvanlar şehrinde…

Hamiyet Akan

12 yorum:

  1. ...bu nasıl yürek, nasıl can?
    ki...
    hayat veriyor her kelimeye...
    selam olsun!
    ey hamiyet akan,
    ...yüreğine, kalemine...

    YanıtlaSil
  2. Fikret C. A.28/12/09

    istanbulla özdeşleşen bir agaçtır erguvan
    üç hafta kadar kısacık bir zaman zarfında
    olağanüstü renkteki çiçekleriyle
    şehre başka türlü güzellik katar
    erguvan ve şiir
    ikisini hoş bir şekilde birleştirmişsiniz
    tebrik eder başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hazan, bu içten sözleriniz için teşekkür ediyorum. Benden de selam ve sevgiler size...

    YanıtlaSil
  4. Fikret bey, erguvan ağaçlarının güzelliğine gerçekten diyecek yoktur.İstanbul'un kıyılarını süsleyen bu ağaç için İstanbul'un gerdanlığıda deniyor. Şu an erguvan zamanı olmasa da şiirimle bunu yaşamak ve yaşatmak istedim.
    Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. şiir yaşadığımız gerçeklikmidir kurgumudur bu derin bir tartışma. her yzalanın şiir olup olmadığı gibi...

    umarım bu kapitalist çağın istanbulunda o erguvan ağacını tez bulursunuz...

    sevgimle

    YanıtlaSil
  6. ay hamiyet sen bu resimlerle ve şiirlerle bitiriyorsun beni yaw. bu ne allah aşkına aldı beni götürdü erguvanlar. bahar gelsin biran evvel, çok özlediğimi farkettim ki kışı yaşamadık henüz:) en sevdiğim çiçeklerden erguvan, sen de ne güzel anlatmışsın, seni ve yazılarını seviyorum şeker, hem de çok...

    YanıtlaSil
  7. Ateşinsesi, hoş geldin...
    Şiir, kimine göre gerçeklik, kimine göre kurgu bana göre soracak olursanız; şu sorunlarla dolu dünyada bir anlık nefes almadır.

    Şiir gerçek mi, kurgu mu bilmesek de şair, yazarak kendini gerçekleştirir ve ontolojik bir anlam kazanır.

    Kapitalizm, varlığını korumak ve sürdürmek için her türlü muhalif tavrı sindirmek istiyorken güzellikleri bulmak ve korumak zorlaşıyor hele ki böylesine karmaşık bir şehirde...

    Teşekkürler Ateşinsesi...
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  8. Nevbahar01 akide şekerim, valla bende baharı özledim dediğin gibi kışı tam olarak yaşamadık ama kışın o karanlık günleri çöktü şehrimizin üzerine ve ben bahara tutkun bir kadın olarak baharın yolunu dört gözle bekliyorum. Kışınsa bir tek güzelliğini seviyorum o da kar ama karın da yağacağı yok :(
    Neyse bekleyeceğiz bakalım kar veya bahar ne yaşanırsa yaşansın dilerim her mevsim güzelliklerle gelsin kapımıza...

    Beğenmiş olmana sevindim. Ben de seni çok seviyorum şeker parem :)

    YanıtlaSil
  9. bu kentin en güzel zamanıdır hakikaten erguvan zamanı...
    ve elbette her güzellik gibi kısacık bir zaman...
    bak aklıma getirdin şimdi nasıl özledim o zamanı :)
    yüreğine sağlık canımcım...
    sevgiyle

    YanıtlaSil
  10. Sardunya yaa... Saksında başka bir çiçek ekmene -büyütmene izin verir mi.. toprağı insan, soluğu nefes kokan, rengi bütün notalardan alınmış bir gölge/sizdir yaşam.. bu kadar kendine, kendiyle dingin, erişken yaraşamaz hayata tebessümün mutlanışı bu denli olağan..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Hüzün Didar YAREN,
    hoş geldiniz ve ne güzel satırlar eşliğinde geldiniz... Teşekkür ederim.
    Sevgi ve muhabbetle kalınız...

    YanıtlaSil
  12. Sedenim,ah İstanbul'lu olup da özlemeyen mi var erguvan zamanını :)
    Dilerim tez zamanda gelsin bahar...
    Senin de her yerine sağlık canımcım...
    Sevgimle...

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net