~~~~~~~~~~~~~~~

24 Aralık 2009

Adı Garip Kendi Garip Kalmasın :)








Son günlerde güzel bir ada hayali kurarken başladım araştırma yapmaya ve öyle bir adayla karşılaştım ki başta inanamadım desem yeridir ama uzunca bir araştırmanın ardından tatmin oldum. Neden inanamadığımı ise adanın ismini size yazarak belirtmek istiyorum :)

Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu

Telafuzunu yapabilen olacak mı bilmiyorum :)

Yeni Zellanda’daki bu ada ülkede 2006 verilerine göre 4 milyon insan yaşıyor ama yaşayan insan sayısından kat kat fazla koyun yaşıyor. Tarım ve hayvancılıkla geçimlerini sağlayan ada sakinleri haka dansıyla ün yapmışlar. Yanlış hatırımda kalmadıysa bir ara Metin Uca programlarında sıkça kullanırdı.

Bu dans da, ada ismi gibi oldukça ilginç ve ülkemizde biri yaptığında şiddete maruz kalacağı kesin:)

Spor müsabakalarında sık sık kullanılan dans, sert el kol hareketleri yüzünden tepkiler alabiliyor. Aslında bir savaş dansı, sözleri “ölüyorum ölüyorum” diye başlayıp “yaşam yaşam” diye devam ediyor.

Biz haka dansını geçip adamıza gelelim, ada film çekimleri için de mükemmel seçim olarak görülmüş ve “Yüzüklerin Efendisi” gibi birçok filme ev sahipliği yapmış.

Adı garip olan adamız güney yarım kürede olduğu için şu an biz kış şartlarında donarken onlar yaz ayının keyfini sürüyorlar.

Acaba taşınsam mı bu adaya diyorum ama nerede oturuyorsunuz dediklerinde sanırım bir saat adanın ismini söylemekle uğraşırım :)

Neyse ben yine ufacık tefecik güzel bir ada aramaya devam edeyim, bu ada sakinlerine ve sizlere de hayırlı günler dileyeyim.


Sevgilerimle…


Hamiyet Akan

6 yorum:

  1. elbette telafuz edemeyeceğim adanın ismini :))
    yüzüklerin efendisi orda çevrildiyse ...
    iyi gerilim filmi çevrilir orda...
    canımcım ille ada diyorsan yakınlarda bir ada bulsana :))
    bu arada...
    umarım annen çok daha iyidir...
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. sevgidaimolsun24/12/09

    hepimizin içinde vardır bir adada kalmak sanki dertlerden hüzünlerden uzaklaşmak için kendini dinlemek kendinle başbaşa kalmak gibi birşey..
    küçük bir ada ve etrafta bazı hayvanlardan olsun ama korkunç olanlardan değil,balık tutarak ve doğal beslenerek yaşamak..
    hayalde olsa güzeldi..
    gülümsetti..
    sanırım sadece hayallerde kalır..
    keşke imkan olsa keşke..
    gü<zeldi sevgili hamiyet uzaklara gitmek..
    sevgiyle kal..
    sevgi
    daim
    olsun

    YanıtlaSil
  3. Hamiyet25/12/09

    Seden'ciğim telafuz edilecek gibi değil, ben çok uğraştım ama bir türlü beceremedim :)

    Yakınlarda ki ada sorunlara da yakındır, en iyisi mi uzak olsun benim olsun içi huzurla dolu olsun :)

    Annem Allaha şükür daha iyi ve inşallah gün geçtikçe daha iyi olacak. Bir ay kadar yürümesi yasak daha sonra üç ay değneklerle sonrada kendi haline yürüyebilecek.

    Canımcım güzel bir gün diliyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Hamiyet25/12/09

    Sevgidaimolsun kim istemez değil mi, tüm sıkıntıları ardında bırakıp uzaklara, huzurun kollarına kaçmak.

    Bazen gerçeğe dönmese bile hayali dahi insanı rahatlatıyor. Etrafımız o kadar çok gerçekle dolu ki, arada bir hayaller limanına sığınmak iyidir :)

    Sen de sevgi ve huzurla kal arkadaşım...

    YanıtlaSil
  5. şeker sana zaten dedim:)
    ben geliyorm seve seve:)
    hemen gidelim hiç vakit kaybetmeye gerek yok:D

    YanıtlaSil
  6. Hamiyet25/12/09

    Şekercim,hadi bekliyorum hazırla bavulları :)
    ama sen önce şu Trabzon'a git gel de ondan sonra gidelim şayet burası garip bi ada geri dönemiyebiliriz baksana adına... :))

    YanıtlaSil

 
Theme:deluxetemplates.net