~~~~~~~~~~~~~~~

18 Temmuz 2008

Yalan Olsada

Nazenin bir hava esiyor, yüreğimin sokaklarında ağlamaya hazır, gözleri cehennem kızılı… Dökülürken tınıları kırık cümlelerim avuç içlerimden; arşınlıyorum, tarifi yasaklı bıçak altı düşleri inatla…

Dudak uçlarıma pelesenk olmuş, cilaları yıpranmış senden arta kalan kelimeleri çatı arasına bir bir yerleştirirken düşünüyorum “benim dudaklarıma yar olan cümleler, sana ne kadar da ağyarmış” ama yine de karanlıklara itip, ardıma bakmadan gidemiyorum.
Sevdamız, süvarisiz kalmış küheylanın üzerindeki soğuk bir kılıç gibi keskin ve can yakıcı… Dokunmadan kanatıyor tüm varlığımı…

Sevinçlerimi martılara, yarına adanan en güzel umutlarımıysa bir hırsıza çaldırmışım. Omuzlarım sırtı kambur dağlar gibi yükünü çekmekte zorlanıyor. Şehirlerim virane, tozlu ve kimsesiz…
Canı çıkmış ölü bir şehirde adımlarımın sesi yankılanıyor. Soğuk bomboş kaldırımlardan birine çöküyorum ve göz kapaklarım yavaş yavaş ağırlaşıyor. Ayakuçlarım üşüyor gecenin ayazında, sus pus olmuş avazım dudaklarımda… En güzel düşlerimse karşıki dağın yamacında bir ağacın göğsünde…

Şimdi hem düşler, hem de sen her biriniz yalan… Umut bana yalan, sevda bana yalan, sen ey sevdiceğim koca bir yalan… Boşver be gülüm dünya zaten yalan…

Hamiyet Akan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Theme:deluxetemplates.net